IKEA tipt do’s & don’ts voor een georganiseerde keuken en badkamer

Inspiratie 2024

ZAVENTEM, 25 april 2024 - Hoog tijd om afscheid te nemen van onpraktische keukens of badkamers die inefficiënt georganiseerd zijn. Ontdek hieronder eenvoudige en functionele oplossingen van IKEA om deze twee ruimtes ordelijk en stijlvol te houden, het hele jaar door. Alle producten in dit persbericht zijn vanaf heden verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be. ​

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

3 ZAKEN DIE JE BEST VERMIJDT IN JE KEUKEN

• Overdaad aan spullen op je aanrecht

Een overvol werkblad maakt je keuken rommelig en onhandelbaar. Het UPPDATERA kruidenrek in je lade of het AVSTEG opbergsysteem helpen je om je spullen overzichtelijker te presenteren. Nog een slimme truc is om je werkoppervlak te vergroten, bijvoorbeeld door de NORRSJÖN snijplank over de gootsteen te leggen. Het NISSAFORS of FÖRHÖJA roltafeltje kan ook als extra werkruimte dienen; je kan er bovendien ook flesjes en potjes handig in opbergen.

• Onpraktische kasten

Glazen (wand)kasten kunnen je keuken snel overladen en rommelig doen lijken; stockeer er daarom best enkel je eyecatchers. Voor een elegante oplossing zijn er de moderne, beige HAVSTORP keukenfronten of de NICKEBO matzwarte deuren om al je keukenmateriaal achter op te bergen.
Hoe aantrekkelijk het ook lijkt, trendy uittrekbare hoekkasten zijn vaak erg duur en bieden niet altijd voldoende opslagruimte. Praktische & betaalbare opbergoplossingen zijn de MAXIMERA lades en TORNVIKEN wandplank. ​

• Overvolle kasten en ongebruikte muren

Met een keukenstang of extra wandplankjes creëer je gemakkelijk extra ruimte tegen je muur. In hout of in staal, je vindt altijd wel iets dat bij de stijl van je keuken past. Aan de NEREBY stang kan je keukengerei, pannen of een mandje voor je afwasgerief omhoog hangen. De FJÄLLBO wandplank is op zijn beurt ideaal om je olieflessen, kruidenpotjes of voorraadpotten met zaken die je vaak gebruikt op te zetten.

3 IDEEËN OM TE VERMIJDEN IN JE BADKAMER

• Veiligheid & waterverbruik op de laatste plaats

Als je één badkamer deelt met het hele gezin, kunnen Smart Home oplossingen de veiligheid opkrikken en het waterverbruik aan banden leggen. Door middel van de BROGRUND mengkraan met sensor en de VALLHORN draadloze bewegingssensor hoef je je nooit meer zorgen te maken of de lichten nog branden en de kraan nog loopt.

• Moeilijk te onderhouden

All-white badkamers zien er dan wel heel clean uit, ze vragen snel extra onderhoud omdat alles zichtbaar is. Door te werken met frisse textielen of kleurrijke toetsen zoals deze RÅSKOG roltafel in het geel, ÖBÖNAS wandplankjes in het groen of de RÅGRUND stoel met handdoekrek in bamboe, breng je gemakkelijk wat kleur.
Ook elegante opbergers zorgen ervoor dat je ruimte minder kil aanvoelt. Maak gebruik van de SAXBORGA opbergdoosset met deksels, zo komt er geen stof op je producten, en zit bovendien alles netjes opgeborgen. ​

• Te weinig opbergruimte

Heb je veel spullen, maar weinig ruimte in je badkamer? Dan komen creatieve en praktische oplossingen erg van pas. Dankzij het ENHET draaiplateau kan je gemakkelijk aan je meestgebruikte producten. De RÅGRUND wastafel-/hoekrek uit bamboe is dan weer een slimme manier om de ruimte onder je wastafel te benutten. ​
Ook te kleine opbergkasten kunnen een uitdaging vormen in de badkamer. Een uittrekbaar badkamermeubel zoals de ENHET / TVÄLLEN wastafelkast kan net zijn wat je zoekt. Ook door de ENHET spiegelkast, het VESKEN kastje op wielen of enkele nieuwe haken en hangers hou jij je spullen gemakkelijk op orde.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​