B. who you are met de nieuwe spraakmakende collectie van IKEA en modeactiviste Bea Åkerlund

Speels, vrouwelijk en rock ’n roll: dat is de nieuwe limited edition collectie die IKEA samen met modeactiviste Bea Åkerlund lanceert. Met deze collectie zet de styliste van sterren als Madonna en Beyoncé haar eerste succesvolle stappen in de wereld van interieurdesign. Het resultaat is OMEDELBAR, een collectie met 35 opvallende producten die hulde brengen aan individualiteit en creativiteit. De limited collectie is vanaf maart 2018 verkrijgbaar bij alle IKEA winkels.

Maak kennis met Bea Åkerlund

Veel mensen kennen Bea Åkerlund als stylist en fashion designer van sterren als Madonna en Beyoncé maar je kan haar echter nog beter beschrijven als een niet te stoppen creatieve duizendpoot en vrouw van de wereld. Ze ademt een ‘over de top’-look die goth en punk combineert met een vleugje Alice in Wonderland. Met OMEDELBAR laat ze voor het eerst haar magie los op de interieurwereld.

In de OMEDELBAR collectie zit de essentie vervat van Bea’s persoonlijke stijl, een mix tussen goth en Hollywoodglamour. Bea’s persoonlijke mantra “B. who you are” loopt als een rode draad door de collectie, samen met de rode lippen waarmee ze letterlijk en figuurlijk haar stempel op de dingen drukt. En laten we ook de strepen niet vergeten!

OMEDELBAR is dan ook een collectie met een sterke persoonlijkheid waarin onverwachte combinaties en plagerige knipogen een grote rol spelen.

Een kleedkamer met boudoirallures

In de edgy collectie met karakter, vind je alles om een kleedkamer met boudoirallures te maken. Laat je kleding, accessoires en persoonlijkheid zien met het industriële gouden kledingrek, bijpassende kleerhangers, stijlvolle schoendozen en zwart-wit gestreepte opbergdozen.

Zoek je iets excentrieks om je muren te versieren? Kies dan voor het grote gouden zakhorloge, dat aantoont dat OMEDELBAR gaat over plezier maken en lak hebben aan conventies. ​ Want wie zegt dat een zakhorloge in de palm van je hand moet passen als je er ook een muur mee kan op fleuren?

De creativiteit van Bea komt daarnaast ten volle tot uiting in de ontwerpen van de vazen: de laars, kroon of hoge hoed zijn een leuke knipoog naar de modewereld. Bea spoort iedereen aan om de hoed te vullen met wat je maar wil: van een fris lenteboeket tot schoonheidsproducten. Jij kiest!

Je herkent Bea Åkerlund aan haar signature rode lippen. Dat handelsmerk vormt ook de rode draad van de collectie. De lippen schitteren niet enkel op dekbedovertrekken, maar werden ook uitvergroot tot opvallende kussens.

Ontdek de volledige collectie in het persdossier.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar op de IKEA Media Gallery.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected]