Beslissing provincie Limburg belangrijke stap voor IKEA Hasselt

De provincie Limburg oordeelde vandaag dat de beroepen tegen de stedenbouwkundige vergunning voor het nieuwe IKEA-woonwarenhuis in Hasselt onontvankelijk zijn. “Die beslissing  is goed nieuws voor IKEA”, zegt Koenraad van Nieuwenburg, Property Manager van IKEA België. “Het bewijst dat we een sterk en solide project hebben voor Hasselt.”

IKEA is klaar om 70 miljoen euro te investeren in de bouw van een nieuw woonwarenhuis in Hasselt. Het project zal voor meer dan 300 jobs zorgen. Nu de provincie Limburg de twee beroepschriften tegen de bouwvergunning onontvankelijk verklaart, zet IKEA een belangrijke stap richting realisatie van het woonwarenhuis in Hasselt.

De beslissing van de bestendige deputatie toont aan dat we een sterk, goed onderbouwd en breed gedragen project hebben voor Hasselt”, aldus Koenraad Van Nieuwenburg. “We hebben de voorbije jaren in alle openheid en in samenspraak met alle betrokken partijen aan onze plannen voor een nieuw woonwarenhuis in Hasselt gewerkt.”

We zijn ervan overtuigd dat ons nieuw woonwarenhuis in Hasselt een belangrijke meerwaarde kan zijn voor de hele regio. Na ontvangst van de officiële beslissingen kijken we na of we spoedig met de werken kunnen starten.”

Steven De Smet Communication Manager, IKEA België