BLÖKKEN @ IKEA België restaurants: samen de blok ervaren, is energie besparen

Zaventem, 19 december 2022 - Koude winterdagen, hoge energieprijzen en nakende examens vormen geen gemakkelijke combinatie voor veel studenten. Met het ‘BLÖKKEN @ IKEA’ - initiatief helpt IKEA België studenten de blok door te komen door hen gedurende de maanden december en januari een gezellige studeerplek aan te bieden in IKEA restaurants over heel het land. Niet alleen willen de Belgische IKEA winkels daarmee de jongeren een hart onder de riem steken tijdens een intense en stresserende periode, tegelijkertijd laat het studenten toe wat te besparen op hun energiefactuur.

Meer info over wanneer je in welke IKEA winkel als student terecht kan voor een energievriendelijk & gezellig studieplekje, vind je onder ‘Praktische details’. 📚

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

Samen de blok ervaren, is energie besparen

De combinatie van de winterse koude en de stijgende energieprijzen, zorgen voor kosten die erg kunnen oplopen de komende winter- en studieperiode. IKEA wil daarom inspringen op de trend van samen studeren op een externe locatie. Naast het besparen op de energiefactuur, heeft deze populaire wijze van studeren nog tal van voordelen: je kan bij elkaar terecht voor vragen & gezelschap en je motiveert elkaar. Bovendien is IKEA de ideale locatie om je ook buitenshuis thuis te voelen. ​ ​

IKEA geeft studenten een duwtje in de rug door studieplekjes aan te bieden in het restaurant van IKEA ​ Wilrijk, ​ Gent, Hasselt, Liège, Arlon en Anderlecht. Denk aan gratis wifi, gratis koffie en water, een spaarkaart waarmee je voor een gratis maaltijd kan sparen, aangenaam gezelschap en een lagere energiefactuur die bij je thuis of op kot in de bus valt.

Studenten trekken best wel een dikke trui aan, want ook IKEA België verlaagt deze periode de verwarming tot 19°. Deze maatregel maakt deel uit van een initiatief geleid door de Belgische retailsector om de levering van elektriciteit aan alle Belgen te verzekeren. Meer energiebesparende maatregelen van IKEA ontdek je onderaan het persbericht. ​ ​

Gezonde blok-kost

Van 19 tot 24 december kunnen studenten (vergeet de spaarkaart niet!) genieten van het veggie Xmas menu van TV-chef Loïc van Impe. En tijdens "veganuary", een jaarlijks initiatief waarbij doorheen de maand januari een gezonde levensstijl wordt aangemoedigd, heb je als student met een IKEA Family card 15% korting op verschillende gerechtjes zoals de vegetarische hotdogs, plantballetjes of vol-au-veggie. Goed voor je portemonnee & het milieu. ​

#ALLEBEETJESHELPEN

Ook IKEA zelf draagt zijn steentje bij om energiezuinig de winter door te komen: ​

• De verwarming wordt overal 2°C lager gedraaid, zodat het nu 19°C is. ​
  • Alle manuele deuren blijven gesloten zodat de warmte binnen blijft.
  • Sanitair water wordt enkel nog verwarmd in het food departement. In de andere afdelingen is enkel koud water beschikbaar. ​
  • De Totem die op straat het IKEA Logo aangeeft wordt niet langer verlicht, maar deze geel-blauwe kubus valt ook zonder extra verlichting niet te missen ;) ​
  • Het koelverbruik van de voedselapparatuur wordt verminderd. ​
  • De computers en verlichtingen worden volledig afgesloten in de hoofdkantoren tijdens het weekend en tijdens piekmomenten. ​

PRAKTISCHE DETAILS BLÖKKEN @ IKEA

1. IKEA Wilrijk
    • Tussen 19/12 en 03/02, doorlopend van maandag-zaterdag tijdens de openingsuren
    • In samenwerking met studentenplatform ​ Study 360, reservaties van studieplekken verlopen via hen
    • 12 beschikbare plaatsen
  2. IKEA Gent
    • Van 20-23/12 en opnieuw van 9-13/01, doorlopend van maandag-vrijdag tussen 10u-19u
  3. IKEA Hasselt
    • Tussen 09-31/01, doorlopend van maandag-vrijdag tussen 10u-19u
    • 10 beschikbare plaatsen per dag
    • Inschrijven kan via de ​ IKEA Family workshop tool ​
    • Samenwerking met de Stad Hasselt op 24/01, voor een speciale 'BLOKBAR' en gratis ontbijt tussen 10u-11u. Je gaat bovendien met een leuke goodiebag naar huis. Voor de BLOKBAR zijn er 20 beschikbare plaatsen via ​ deze tool
  4. IKEA Liège
    • Tussen 09-27/01, doorlopend van maandag-vrijdag tussen 10u-19u.
    • 12 beschikbare plaatsen per dag
  5. IKEA Anderlecht
    • Tussen 09-31/01, doorlopend van maandag-vrijdag tussen 10u-19u
    • In samenwerking met studentenplatform Brik, reservaties verlopen via hen
    • 10 beschikbare plaatsen per dag
  6. IKEA Arlon
    • Tussen 09-27/01, doorlopend van maandag-vrijdag tussen 10u-19u
    • 12 beschikbare plaatsen per dag

Check IKEA.be/[local store page] voor meer details. ​
​Printen zal helaas niet mogelijk zijn op de locatie.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​