Comfortabel gamen met de nieuwe IKEA x ROG gamingcollectie

Oktober 2021

ZAVENTEM, 16 september 2021 - Zoals aangekondigd op het IKEA Festival, heeft IKEA samen met Republic of Gamers (ROG) een nieuw assortiment betaalbare gamingmeubels en -accessoires ontwikkeld om gaming naar de next level te tillen. De ergonomische bureaustoelen en praktische accessoires zoals een nekkussen, drankenhouder en muismat zorgen ervoor dat je eender waar in huis comfortabel je favoriete spel kan spelen. Niet onbelangrijk, want uit onderzoek1 blijkt dat bijna drie kwart van de Belgische gamers (73%) comfort tijdens het gamen op de pc erg belangrijk vindt. Het volledige assortiment bestaat uit zo’n 30 producten en is vanaf oktober 2021 verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be. *

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

Wereldwijd gamet ongeveer een kwart van de bevolking (2.5 miljard mensen)2, en in België alleen al zijn er 6.9 miljoen gamers.1 Het zal dan ook niet verbazen dat videogames beschouwd worden als de grootste vorm van entertainment wereldwijd. Nu de gamingmarkt over de hele wereld snel groeit en almaar meer mensen aan het gamen slaan, bekijkt IKEA hoe woninginrichting de gaming experience en alles errond nog beter kan maken.

COMFY GAMEN IN HUIS

Uit onderzoek blijkt dat de Belgische gamer gemiddeld iets meer dan 5,5 uur per week gamet. De helft van deze gamers zegt nu meer te gamen dan voor de coronacrisis. Ze geven daarbij aan dat ze zich vooral goed willen voelen in de ruimte waarin ze gamen, en dat ze op zoek zijn naar voldoende comfort.

Voorts blijkt dat 8 op de 10 Belgische spelliefhebbers gamingaccessoires te duur vinden.1 Met de nieuwe gamingcollectie wil IKEA dus vooral aan de wensen van deze gemeenschap tegemoetkomen, en hen praktische en betaalbare gamingmeubels en -accessoires aanbieden die niet alleen de prestaties verbeteren maar bovendien ook mooi in elk interieur passen.

Ewa Rychert, Global Business Leader of Workspace, IKEA of Sweden zegt: “Er doen heel wat stereotiepe of negatieve ideeën over gamen de ronde. Zo zouden alle games bijvoorbeeld gewelddadig zijn of wordt gamen als antisociaal of iets voor alleen mannen bestempeld. Uit cijfers3 blijkt echter dat gamen een activiteit is die binnen alle demografieën voorkomt, en dat het de mentale gezondheid en het algemene welzijn van de gamer ten goede komt. Het geeft je ontspanning, tijd voor jezelf en plezier. Door te gamen ontwikkel je vaardigheden zoals problemen oplossen, in team werken en communiceren. Bovendien is het een nieuwe manier om met anderen contact te hebben, elk vanuit ‘zijn eigen kot’ maar toch samen. We hopen dat dit nieuwe gamingassortiment de voordelen van thuis gamen een boost zal geven. ”

EXPERTISE GEBUNDELD

Met Republic of Gamers als nieuwe partner, introduceert IKEA een eerste reeks producten die speciaal voor gamers zijn ontworpen. Zo brengen ze de spelbeleving naar de next level. Republic of Gamers (ROG), een dochtermerk van ASUS, is een toonaangevend merk binnen de gamingindustrie dat hoogwaardige en innovatieve hardware en accessoires voor gamers ontwerpt.

“ROG is heel enthousiast om samen met IKEA de ultieme gaming lifestyle voor gamers te ontwerpen. Gamers dromen van een perfecte gamingplek die niet alleen comfortabel en praktisch is, maar die hen ook volledig in de spelervaring onderdompelt. Dankzij onze jarenlange ervaring in innovatieve gamingoplossingen heeft ROG een uitstekend beeld van de gaming community. Dankzij onze samenwerking met IKEA, de expert in woninginrichting, creëren we synergiën waardoor gamers hun gedroomde gamingruimte in hun eigen woning kunnen inrichten”, aldus Kris Huang, General Manager bij de afdeling ROG Gaming Gear and Accessories.

Het nieuwe gamingassortiment is gericht op pc-gamers en omvat zes productfamilies: HUVUDSPELARE, UTESPELARE, MATCHSPEL, GRUPPSPEL, UPPSPEL, LÅNESPELARE.

IKEA en ROG hebben alle UPPSPEL producten in nauwe samenwerking ontworpen. De andere productfamilies zijn door IKEA ontwikkeld op basis van inzicht en kennis opgedaan tijdens de samenwerking, met als doel het gamingassortiment zo compleet mogelijk te maken en te voldoen aan de diverse behoeften van IKEA klanten wat functionaliteit, design en prijs betreft.

IKEA GAME NIGHT

Om de nieuwe gamingcollectie in de kijker te zetten, organiseert IKEA op 8 oktober een Game Night te IKEA Luik. Het unieke event zal eveneens te volgen zijn via Twitch. Meer info volgt spoedig. ​ ​

1 Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van IKEA tussen 13 ​ en 23 augustus 2021 bij 500 Belgische gamers (16-35 jaar) die gamen op pc of console.
NEWZOO GLOBAL GAMES MARKET RAPPORT 2020
3 ESA ESSENTIAL FACTS 2020; Male and Female Gamers: How Their Similarities and Differences Shape the Games Market, Newzoo rapport 2017

*Noot aan de redactie: de bevoorrading van producten verloopt momenteel moeilijker dan normaal. Neem een kijkje op IKEA.be voor de meest actuele informatie.

De GRUPSSPEL gaming stoelen zullen pas vanaf januari 2022 beschikbaar zijn.

Meer informatie over de gaming collectie vind je in het uitgebreide persdossier hieronder:

Persdossier - Gaming

PDF - 17 Mb

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​