IKEA België brengt Duurzaamheidsrapport 2014 uit

Geachte mevrouw, geachte heer,

IKEA brengt elk jaar een duurzaamheidsrapport uit. We brengen onze inspanningen om op een duurzame manier te werken en te produceren in 2014 [1] zo nauwkeurig mogelijk in kaart. Wereldwijd, voor België en voor elk van onze woonwarenhuizen apart.

Enkele van de opvallendste realisaties op een rijtje:

• 90 procent van de verkochte lampen bij IKEA België zijn ledlampen. Vanaf september 2015 verkopen we alleen nog ledlampen.
  • de daken van onze gebouwen herbergen wereldwijd 700.000 zonnepanelen, IKEA heeft 224 windturbines in werking (bijna honderd meer dan vorig jaar). Tegen 2020 wil IKEA zelf meer energie produceren dan het verbruikt.
  • de catalogus van IKEA is de grootste oplage (217 miljoen exemplaren in 30 talen) die ooit gedrukt is op 100% FSC-gecertificeerd papier
  • al onze woonwarenhuizen hebben herlaadpalen voor elektrische auto’s en fietsen, dat is uniek in België

Voor het eerst zijn er ook specifieke resultaten beschikbaar per winkel. U kunt nagaan hoe onze woonwarenhuizen in Anderlecht, Arlon, Gent, Hognoul, Wilrijk en Zaventem presteren op vlak van duurzaamheid.

Alle info over duurzaamheid (rapporten, strategie,...) bij IKEA kan u ook terugvinden op www.ikea.be/duurzaamheid.

Met vriendelijke groeten,

Caroline Gastaud