De nieuwe IKEA 2017 catalogus is er.

De nieuwe IKEA catalogus ligt dit weekend eindelijk in de brievenbus. Met meer dan 200 miljoen exemplaren, die wereldwijd verdeeld worden, is de IKEA catalogus een van de meest gelezen publicaties ter wereld. En dat brengt heel wat verwachtingen met zich mee. Zo ook voor de modellen die in de catalogus verschijnen en dit dé ultieme kans op een grote doorbraak vinden. Benieuwd naar de heerlijk geschifte sterren van de nieuwe IKEA catalogus? Neem dan zeker een kijkje achter de schermen van de catalogus-fotoshoot in onderstaand filmpje.

13 verhalen om ons dagelijkse leven te inspireren

De nieuwe IKEA catalogus 2017 draait dit jaar volledig rond mensen, hun alledaagse bezigheden, benodigdheden en dromen. In het dagelijks leven staan we vaak onder sociale druk en zeker wanneer het gaat over voeding, koken en het leven in en rond de keuken. In de catalogus van 2017, wil IKEA mensen uitnodigen om thuis te doen wat hen echt gelukkig maakt, zonder te veel rekening te houden met de conventies of verwachtingen van anderen. Daarom stelt IKEA met enkele afbeeldingen voor welke oplossingen een antwoord kunnen bieden op allerlei nieuwe gewoontes van de Belg. Zo beschouwen we de keuken of eettafel bijvoorbeeld al lang niet meer als de enige eetplaats.

Voor het eerst bevat de catalogus ook 13 korte verhalen waarbij inspirerende voorbeelden worden getoond over de manier waarop IKEA zich verbindt met verschillende mensen in verschillende culturen. Door hun noden en dromen beter te begrijpen, kan IKEA betere producten ontwerpen en nieuwe oplossingen bedenken. Zo wordt een productcatalogus omgetoverd tot een echt interieur designmagazine, een inspiratiebron die mensen helpt bij het plannen van hun wooninrichting.

Nieuwe producten en designcollecties

Natuurlijk is er in de IKEA Catalogus 2017 ook veel aandacht voor nieuwe producten. Van designkeukens met karakter en de funky SÄLLSKAP collectie tot de nieuwe 'pulled salmon' sandwich. Daarnaast zet IKEA de koers van het afgelopen jaar voort met de lancering van heel veel nieuwe designcollecties, vaak in samenwerking met gevierde of juist beginnende ontwerpers. Zo schittert in de IKEA Catalogus de vooruitstrevende IKEA PS 2017 collectie, die vanaf maart 2017 verkrijgbaar is.

Productomruiling: meer flexibiliteit voor de klanten

IKEA België versoepelt het omruilingsbeleid. Dit om ervoor te zorgen dat klanten hun aankopen kunnen doen met een gerust hart en dat ze interieuroplossingen vinden die het best passen in hun huis. Belgische klanten die een IKEA product hebben gekocht, zich nadien bedenken en het uiteindelijk willen terugbrengen of omwisselen, zullen vanaf september 2016 beschikken over een ruilperiode van een volledig jaar, in plaats van de huidige 90 dagen. Dankzij die uitbreiding kunnen mensen een artikel zorgeloos aanschaffen, monteren, een geruime tijd uittesten en dan beslissen of het past in hun interieur. Indien nodig kunnen ze het artikel terugbrengen voor een volledige teruggave van het aankoopbedrag. Het artikel moet compleet en onbeschadigd worden teruggebracht. Klanten kunnen het artikel thuis even uittesten, maar moeten het verder ongebruikt laten. IKEA FAMILY leden krijgen nog steeds levenslang ruilrecht op ongebruikte producten, op voorwaarde dat ze hun aankoop deden met hun lidkaart.

De catalogus in België

De IKEA 2017 catalogus telt dit jaar 324 pagina's en wordt gedrukt op FSC-gecertificeerd papier, in 32 talen en voor 48 markten.

De IKEA catalogus valt vanaf 26 augustus in de brievenbus bij ruim 4 miljoen gezinnen in België en Luxemburg.

Sabrina Requejo Commercial PR responsible, IKEA Belgium