De nieuwe IKEA catalogus 2015 brengt een ode aan de slaapkamer en de badkamer

Woensdag 27 augustus 2014 — De nieuwe IKEA catalogus is er! Tijdens het weekend van 30 augustus zullen maar liefst 3.675.000 gezinnen in België en het Groothertogdom Luxemburg deze in hun brievenbus vinden. De slaap- en badkamer staan in deze nieuwe IKEA catalogus in de schijnwerpers. Uitkijken dus naar inspiratie voor twee van de meest essentiële kamers in de woning, waar de dag begint en eindigt.

Je dag begint goed

De IKEA catalogus is in België aan zijn 31e editie toe. Hij blijft dé bron van inspiratie voor iedereen die op zoek is naar betaalbare tips, ideeën en oplossingen voor zijn of haar wooninrichting. Dit jaar ligt de focus op de slaapkamer en de badkamer. De ruimtes waar mensen zich kunnen terugtrekken, ontspannen en opladen voor een nieuwe dag.

Slaap- en badkamers moeten functioneel, goed georganiseerd en vooral een comfortabele plek zijn. Meer dan een derde van ons bad- en bedassortiment is nieuw dit jaar. We bieden onze klanten heel wat inspiratie en oplossingen voor deze ruimtes, in verschillende stijlen en voor elk budget. De nieuwe catalogus toont hoeveel mogelijkheden er zijn om de slaap- of badkamer van je dromen te realiseren”, zo licht Jolanda Wetzelaer, interieurspecialist bij IKEA België, toe.

Ochtendrituelen over de hele wereld

IKEA vindt het belangrijk om de gewoontes en noden van mensen over de hele wereld te begrijpen. In een recente studie onderzocht IKEA hoe de start van de dag impact heeft op het welzijn van de mens. De 8000 respondenten die deelnamen leven in 8 wereldsteden: Berlijn, Londen, Moskou, Mumbai, New York, Parijs, Shanghai en Stockholm.

Een paar inzichten:

Uit de studie blijkt dat stedelingen tijdens de werkweek gemiddeld 1 uur 37 minuten nodig hebben tussen het ontwaken en het vertrekken. In Shanghai is dit slechts 56 minuten, terwijl ze er in Mumbai 2 uur 24 minuten over doen. Gemiddeld ontwaakt in deze steden 50% voor 7u ‘s ochtends met uitschieters in Stockholm, waar 61% van de stedelijke bevolking voor 7u al in de weer is en in Moskou waar maar 36% uit de veren is voor 7u. In een aantal van de onderzochte steden vinden mensen zelfreflectie tijdens de ochtend bijdragen aan hun persoonlijke welzijn. Dit gebeurt meestal in de douche of het bad. In Mumbai deelt 55% deze mening, maar in Berlijn amper 9%.

Praten met de kinderen, een knuffel geven aan een geliefde vindt meer dan de helft van de ondervraagden heel erg belangrijk, maar er is een verschil tussen wat we belangrijk vinden en wat we doen. Zo zegt 80% van de Londenaars dat ze het belangrijk vinden om ’s ochtends even te spelen met de kinderen, maar slechts 7% maakt er ook effectief tijd voor.

Het volledige onderzoek, kan je terugvinden op: http://lifeathome.ikea.com

De catalogus in België

In België zijn we aan de 31e catalogus toe. De eerste kwam er in 1984, toen IKEA naar België kwam. IKEA viert op 27 september 2014 zijn 30ste verjaardag in België en dat wordt uitgebreid gevierd. Naar aanleiding van de 30ste verjaardag is IKEA in de archieven van 1984 tot vandaag gaan snuisteren. De 30 meest typerende anekdotes en weetjes, vind je in een handig overzicht in bijlage.

Meer info over 30 jaar IKEA kan je terugvinden op: www.IKEA.be (http://www.ikea.com/ms/nl_BE/campaigns/2014/IKEA_anniversary.html) - maar ook op de IKEA Belgium Facebook pagina – of via de hashtag #IKEA30

New Cover IKEA Belgium Catalogue

Contacteer ons

Annelies Nauwelaerts

PR Manager IKEA Belgium

Published with Prezly