De nieuwe IKEA catalogus 2021 is er

Een praktisch handboek boordevol betaalbare en duurzame tips

17 augustus 2020 - Zeg niet zomaar catalogus tegen de nieuwste editie van 2021, maar handboek! IKEA biedt dit jaar een handboek aan vol nieuwe producten, praktische tips, handige ideeën en kleine, betaalbare aanpassingen. Door opnieuw met voorbeeldwoningen te werken, voor 6 verschillende leefsituaties, wordt alles veel tastbaarder. Je kan het als het ware meteen zelf thuis toepassen, ook met een beperkt budget. Doorheen het handboek hebben duurzame oplossingen en producten een prominente plaats gekregen om iedereen te inspireren kleine alledaagse acties te ondernemen. De nieuwe catalogus is vanaf 20 augustus 2020 beschikbaar in de winkels en online.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

Of je nu gaat samenwonen, verhuizen of je bestaande leefruimte is toe aan een upgrade met al dat telewerken: laat je inspireren voor een slimmere en meer duurzame thuis dankzij het nieuwe handboek van IKEA. Ontdek zelf hoe een betere thuis bij IKEA niet ingewikkeld, duur of tijdrovend hoeft te zijn.

Advies op maat

Dit jaar bevat het handboek oplossingen op maat voor 6 voorbeeldwoningen van gezinnen met totaal verschillende leefsituaties en dus ook verschillende noden en dromen. Of je nu als koppel je eerste kindje verwacht, als gezin van vier elke centimeter moet benutten in een kleine woning of alleen gaat wonen: ook voor jouw leefsituatie staat dit handboek boordevol praktische tips om meteen toe te passen.

“We weten dat wonen voor veel mensen synoniem is voor leven in een kleine ruimte. Het is niet altijd een keuze of een tijdelijke situatie. Voor veel mensen is het budget momenteel nog beperkter. Daarom zijn de meeste oplossingen uit de catalogus dit jaar geschikt voor mensen met een klein budget en kleine ruimtes” zegt Caroline Hjertström, Range Communication Manager, IKEA Communications

#AlleBeetjesHelpen

Duurzame producten en oplossingen vormen een rode draad doorheen het handboek. Op deze manier wil IKEA klanten inspireren om voor een gezonder en duurzamer leven thuis te kiezen, want elke actie telt, hoe klein ook. Je komt al ver door kleine dingen aan te passen en samen maken we zo het verschil. Denk aan een waterbesparende kraan, een ergonomisch kussen, een nieuw recept … Hét duurzaam product van dit jaar is terug te vinden op de laatste pagina: onze plantaardige balletjes! Vanaf september te koop in de Zweedse shop, ga jij ermee aan de slag in de keuken? ​

Aftellen maar!

Vanaf 20 augustus 2020 is de nieuwe catalogus beschikbaar in de Belgische IKEA winkels en is hij online te raadplegen op IKEA.be. Wij gaan mee met de tijd en sturen de catalogus dit jaar niet meer automatisch naar je op omdat we volop inzetten op een digitale aanpak! Online kunnen we veel meer mensen bereiken en blijft deze bron van inspiratie altijd en overal tot je beschikking.

Krijg je graag de catalogus aan huis geleverd? Bestel hem online via de website. (Vanaf 20/08 wordt de actuele informatie hier getoond)

Meer informatie over de nieuwe catalogus kan je bekijken via het persdossier hieronder :

Persdossier - Catalogus 2021

PDF - 19 Mb

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].