Een deuntje kunst in huis met de nieuwe SYMFONISK wandpaneelspeaker van IKEA en Sonos

Zaventem, 15 juni – IKEA en Sonos introduceren de nieuwste telg binnen het SYMFONISK assortiment: de SYMFONISK wandpaneelspeaker met WiFi. Met deze nieuwe speaker met de kenmerkende Sonos-beleving kunnen mensen thuis niet alleen genieten van geweldig geluid, maar eveneens van een mooi design aan de muur. Dankzij de budgetvriendelijke, verwisselbare panelen met unieke prints kun je de SYMFONISK speaker makkelijk aanpassen aan jouw stemming en/of wijzigend interieur. De nieuwe SYMFONISK speaker is vanaf 15 juli in het wit of zwart beschikbaar in de Belgische IKEA winkels en op
IKEA.be. De overige 12 panelen zijn beschikbaar vanaf september. ​ ​

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery

Wanneer geluid & design het perfecte duet vormen

Muziek is voor heel wat mensen het belangrijkste ingrediënt om sfeer te creëren in huis. Daarom dat IKEA en Sonos elkaar vanuit dezelfde nieuwsgierige instelling en met eenzelfde passie voor geweldige producten blijven uitdagen om nieuwe oplossingen te vinden die geweldige luisterervaringen in huizen wereldwijd tot leven brengen.

De nieuwe SYMFONISK wandpaneelspeaker met WiFi is dan ook de perfecte combinatie van de expertise van Sonos op het gebied van geluidsbeleving en een uitmuntend stukje IKEA design. Net als de in 2019 gelanceerde SYMFONISK tafellamp-speaker en boekenplank-speaker maakt deze nieuwe speaker deel uit van het groeiende IKEA Home Smart assortiment waarmee IKEA zoveel mogelijk mensen wil laten genieten van een slimmer dagelijks leven thuis door technologie en digitale oplossingen te combineren met gebruiksvriendelijke en betaalbare wooninrichting. ​

Artistieke speaker voor elk interieur

Met zijn artistieke look sluit de nieuwe SYMFONISK wandpaneelspeaker mooi aan met de rest van het interieur. De speaker is standaard verkrijgbaar in het wit of zwart, met als print een knipoog naar visuele geluidstrillingen. Wil je liever wat meer kleur in je interieur of een andere look voor in elke kamer, dan kan je creatief aan de slag met de verwisselbare panelen in verschillende unieke prints

Stjepan Begic, productontwikkelaar bij IKEA of Sweden, licht toe: “Je kan de speaker als blikvanger aan de muur hangen of hem combineren met andere kunstwerken. Maar ook op de kast, of op de grond tegen een muur, al dan niet in combinatie met andere decoratieve items, kan je de speaker naadloos laten aansluiten bij je interieur.”

De speaker is natuurlijk veel meer dan enkel een mooi plaatje aan de muur. De uitzonderlijke geluidsexpertise van Sonos zorgt ervoor dat deze ook nog eens een geweldig geluid voortbrengt.

De akoestische architectuur van Sonos zorgt ervoor dat de nieuwe SYMFONISK speaker ondanks zijn compacte vorm fantastisch klinkt, en met de Sonos-app is hij moeiteloos in te stellen en te gebruiken”, vertelt Sara Morris, Principal Product Manager bij Sonos.

Van een ‘slimme’ speaker gesproken

De SYMFONISK wandpaneelspeaker werkt via WiFi. Je kan hem gebruiken als enige speaker in een kamer of als systeem verbinden met andere producten uit het SYMFONISK assortiment of met andere Sonos-producten. Net als de vorige SYMFONISK producten maakt ook deze nieuwe speaker deel uit van het Sonos-systeem. Dat betekent dat gebruikers verbinding kunnen maken met meer dan 100 streamingdiensten en met het volledige productassortiment van Sonos.

Je kan de nieuwe speaker ook deel laten uitmaken van de IKEA Home Smart omgeving bij je thuis (Sonos-app is nog steeds vereist). De speaker is compatibel met de TRÅDFRI snelkoppelknop en de SYMFONISK afstandsbediening voor geluid.

Het SYMFONISK assortiment op een rijtje

• De SYMFONISK wandpaneelspeaker met WiFi is in het wit en zwart beschikbaar vanaf 15 juli in de winkel en online aan een verkoopprijs van €199.

Vanaf september 2021 zijn ook de extra panelen beschikbaar:

• Paneel met vinyl afbeelding + paneel met verfspatten in de winkel en online aan een verkoopprijs van €19,99.
  • De overige 10 artistieke panelen zijn online verkrijgbaar (enkel via levering, geen click & collect) of via bestelling in de winkel aan nog te bepalen verkoopprijs. ​

Het SYMFONISK assortiment omvat voorts ook de SYMFONISK tafellamp-speaker (€184) en de SYMFONISK boekenplank-speaker (€109).

Over Sonos

Sonos (Nasdaq: SONO) is een van ’s werelds toonaangevende merken als het gaat om geluidsbeleving. Het bedrijf is een pionier op het gebied van draadloze home-audio voor meerdere kamers. De innovaties van Sonos bieden een betere luisterervaring door mensen toegang te geven tot hun favoriete content en hen de mogelijkheid te geven om die op eender welke manier en op eender welke locatie te bedienen. Sonos staat bekend om zijn ongeëvenaarde geluidservaring, doordacht design, gebruiksgemak en een open platform, en maakt zo audiocontent toegankelijk voor iedereen. Het hoofdkantoor van Sonos bevindt zich in Santa Barbara, Californië (VS). Meer informatie is te vinden op www.sonos.com.

Over IKEA Home Smart

IKEA Home Smart begon in 2015 met de lancering van draadloze opladers voor mobiele telefoons. In 2016 werd de eerste slimme verlichting gelanceerd, waarna een aantal updates volgden, zoals stembediening. De volgende belangrijke stappen waren het verkennen van geluid (SYMFONISK in samenwerking met Sonos) en de introductie van geconnecteerde gordijnen. Meer informatie is te vinden op https://www.ikea.com/be/nl/product-guides/ikea-home-smart-system/

Lees meer over IKEA en Sonos op ikea.today.

Ontdek de volledige SYMFONISK collectie in het uitgebreide persdossier hieronder:

Persdossier - SYMFONISK

PDF - 5.9 Mb

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​