Een speels interieur met een hoge designfactor dankzij IKEA

In februari lanceert IKEA een reeks producten die je interieur meteen wat speelser en kleurrijker maken. IKEA daagt je daarbij uit om te experimenteren met grappige designs, grafische kleurblokken en strakke vormen. Het doel? Een flexibele woonruimte creëren, die zich moeiteloos aanpast aan je wensen en behoeften. Ook de kinderkamer krijgt dit voorjaar een update met vrolijk textiel en flexibele meubels. De nieuwe producten, waar je meteen vrolijk van wordt, zijn vanaf februari verkrijgbaar in alle IKEA winkels.

Eyecatchers voor in de woonkamer

De sofa is bij veel mensen thuis het middelpunt en ook het favoriete meubel in huis. De flexibele KUNGSHAMN bank brengt je woonkamer meteen tot leven met haar kleurrijke printje. De modules van de bank maken het bovendien mogelijk om precies de juiste zitcombinatie te vormen die jij wilt. Met de hoezen in drie verschillende kleuren – effen roze, beige of een vrolijk roze diamantpatroon – ga je voluit op de modulaire toer.

Zoek je een plekje om je favoriete kleinigheden op te bergen? Het BURVIK tafeltje geeft de design-factor van je woonkamer niet enkel een stevige boost, maar laat zich ook erg gemakkelijk verplaatsen. Ook de GRANBODA bijzettafels zijn praktisch om kleine prulletjes op te bergen of uit te stallen. Het kleinste tafeltje van het trio kan namelijk ook fungeren als lade waardoor je meteen onverwachte opbergruimte creëert.

Speelse decoratie en vrolijke prints

Zoek je nog enkele decoratie-items voor een lente proof interieur? Kies dan voor de eenvoud en prachtige lijn van de VÄXJÖ hanglamp. De licht- en schaduwpatronen van de lamp toveren de ruimte meteen speels om als hij brandt. In de nieuwe STOLPA klokken wordt licht gecombineerd met tijd. De gele tafelklok licht enkele seconden op als hij wordt aangeraakt en de witte wandklok licht op door geluiden als een simpele handklap. De klokken werken bovendien met een stil kwartsmechanisme: gedaan met vervelende tikgeluiden!

De vrolijke prints van het textiel dat IKEA in februari lanceert, laten meteen een frisse wind door je interieur waaien. Het TORRILD vloerkleed met zijn modern cirkelpatroon in hippe kleuren geeft de ruimte een speels gevoel en doet je vloer opleven. Geef je interieur daarnaast een update met het duurzame zwart-witte JOHANNE kussenovertrek, dat makkelijk te combineren is.

Een flexibele en comfortabele kinderkamer

IKEA ontwikkelde een reeks nieuwe producten voor een knusse en comfortabele kinderkamer. De SOGUL serie omvat alle basics voor een fraaie babykamer: babybedje, commode en garderobekast. Alle stukken hebben dezelfde breedte, zodat het inrichten van de babykamer nog gemakkelijker wordt. En zodra je baby niet meer verschoond moet worden, tover je de commode in een handomdraai om tot boekenkast.

Aan of uit, de KRUX wand- en bureaulamp zorgen voor een brede glimlach in de kinderkamer. Ze hebben de vorm van een wezentje met zwarte oortjes, en de arm en de kop kan je richten om licht te krijgen waar je het nodig hebt.

Voor de allerkleinsten heeft IKEA tenslotte de nieuwe KLÄMMIG collectie ontwikkeld. Met de zachte handdoeken, een kleurrijke deken en dekbedovertrekken kunnen nieuwe ouders hun oogappeltjes de beste en snoezigste start geven. Alle producten zijn uitvoerig op veiligheid getest en gemaakt van katoen van duurzame bronnen.

Ontdek nog meer speelse nieuwigheden in het persdossier.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar op de IKEA Media Gallery.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected]