Geef jouw lentefeest een Zweedse twist met IKEA!

Inspiratie 2024

ZAVENTEM, 13 mei 2024 - Bij het voorbereiden van een lentefeest komt heel wat kijken. IKEA deelt daarom tips en inspiratie om een onvergetelijk feest te organiseren met een vleugje Zweedse charme. Maak van sfeer en gezelligheid een prioriteit en laat je gasten aanschuiven aan een feestelijk gedekte tafel in Midsommar-stijl. Alle producten in dit persbericht zijn vanaf heden verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be. ​

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

MIDSOMMAR: EEN ZWEEDSE TRADITIE

Zweden vieren Midsommar tijdens de langste dag en kortste nacht van het jaar. Tijdens dit grote feest wordt de tafel gedekt met verse snijbloemen, kleurrijke borden en knusse dekens. Er wordt gesmuld van Zweedse lekkernijen en tussen de maaltijden door wordt aan traditionele activiteiten deelgenomen zoals bloemenkransen maken en dansen rond de meiboom. Het is kortom hét moment om samen met familie en vrienden de start van de zomer te vieren.

EEN GESLAAGD FEEST IN 1,2,3

Om het echte Midsommar gevoel naar je eigen lentefeest te brengen kan je aan de slag gaan met de onderstaande typische decoraties, Zweedse gerechtjes en leuke activiteiten. Gebruik traditie als inspiratie en geef er dan je eigen draai aan om je feest te transformeren tot een betoverende Midsommar-oase. ​ ​

• STAP 1: DE PERFECTE AANKLEDING ​

Versier je feestlocatie met bloemenkransen, kleurrijke linten en vlaggen. De groene SMYCKA slinger kan daarvoor als handige basis dienen. Ga voor extra gezelligheid met de stijlvolle BORRBY lantaarn, het SOLVINDEN lichtsnoer met lampionnetjes en de kleurrijke SVARTPOPPEL kussens voor een zachte toets. Personaliseer de plekjes aan tafel met de leuke FÖNSTERFIKUS etiketjes.

• STAP 2: EEN TAFEL VOL LEKKERNIJEN

Cruciaal voor een geslaagd feest is een lange eettafel gevuld met lekkers. Serveer op het FÄRGKLAR servies een smakelijk assortiment aan Zweedse hapjes die typisch zijn voor Midsommar: HUVUDROLL gehaktballetjes of hun plantaardige variant, gerookte zalmingelegde haring met dille en ook aardappelsalade met zure room en bieslook mag niet ontbreken. Verder wordt er meestal bier en schnapps gedronken. Een typisch Zweeds toetje – aardbeien met slagroom – kan je feestelijk presenteren op de ARV BRÖLLOP serveerschaal of het GRÅMÖRT dienblad.

• STAP 3: ACTIVITEITEN VOOR JONG & OUD

Organiseer tot slot leuke buitenactiviteiten zoals jeu de boules, kubb (een Scandinavisch werpspel) en zaklopen voor de kleinsten, of vlecht met de hele familie gezellig bloemenkransen. Bloemen die overblijven zet je nadien in de mooie KONSTFULL vaas op tafel. Sluit de avond af met een vreugdevuur om te genieten van elkaars gezelschap, en kruip dicht tegen mekaar onder het knusse SVARTTÅG dekentje.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer isis@oona.agency.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
press.belgium@ikea.com ​

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.400 medewerkers.