IKEA België maakt interieuradvies op maat toegankelijk voor het grote publiek

ZAVENTEM, 13 januari 2022 - Naast het reeds bestaande aanbod van interieur- en productinspiratie in de winkel en online, start IKEA België met interieuradvies op maat! De gloednieuwe ‘Interieur Design Service’, bestaat in een meer individuele aanpak om samen met klanten hun droominterieur vorm te geven. Zowel particulieren als bedrijven kunnen, online of in de winkel, terecht bij een IKEA interieurexpert voor diverse aspecten van de inrichting van hun woonst of bedrijfsruimte. Door het aanbieden van betaalbaar en kwalitatief interieuradvies op maat, hoopt IKEA voor zoveel mogelijk mensen het creëren van een gezellige, leefbare en vertrouwde thuis- en werkomgeving mogelijk te maken. ​

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

Maak van je huis nog meer een eigen thuis met interieuradvies op maat

Heb je een woonfrustratie, behoefte om wat ideeën uit te wisselen of kan je hulp gebruiken bij de inrichting van een volledige woon- of bedrijfsruimte? Dan kan je vanaf heden in de vorm van een één-op-één sessies met een ervaren IKEA interieurexpert het nodige professioneel advies inwinnen. En dit reeds vanaf 29 euro voor een 60-minuten durende sessie. Met de nieuwe service wil IKEA interieuradvies op maat voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk maken, en beantwoorden aan de toenemende vraag van consumenten om zich bij de inrichting van hun woning of bedrijfsruimte te laten bijstaan met professioneel advies. ​

Dankzij onze jarenlange expertise in interieurvormgeving, die we vanaf nu op persoonlijke wijze dichter bij de klant brengen, kan IKEA nog meer bijdragen aan het creëren van aangename en vertrouwde thuis- en werkomgevingen waarin onze klanten tot rust kunnen komen. Want een thuis waar je je goed voelt, een thuis waar je zowel kunt ontspannen, werken en samenzijn met vrienden en familie is des te belangrijk geworden in het ‘nieuwe normaal’. ​ Zo blijkt uit ons jaarlijks ‘Life at Home’ onderzoek* immers dat 4 op 10 Belgen zich beter in hun vel voelen wanneer hun huis als een thuis aanvoelt. Onze interieurexperten zullen bij het adviseren dan ook zo goed mogelijk inspelen op de huidige noden en wensen van onze klanten, en hen helpen om een goede balans thuis te creëren dankzij gepaste interieuroplossingen”, vertelt Carolien De Smit, Home Furnishing & Retail Design Country Manager IKEA België.

Een-op-een begeleiding bij interieurvormgeving voor particulieren en bedrijven

De interieuradvies sessies voor particulieren worden ingevuld aan de hand van drie uiterst toegankelijke formules, namelijk interieur basisadvies (€29), interieur kleur- en stijladvies (€58) en compleet interieuradvies (€174). Elk van deze 3 formules bestaat uit een 60-minuten durend gesprek met een interieurexpert, en bijkomend - afhankelijk van de specifieke formule die de klant verkiest - een ontwerptekening, moodboards, productcollages, een productenlijst en tips en ideeën op maat.

Ook business klanten die de opstart van hun droomzaak of huidige bedrijf naar een hoger niveau wensen te tillen, kunnen beroep doen op de nieuwe Interior Design Service. Hierbij gaat een IKEA interieurexpert op maat van de specifieke behoeften van de klant en rekening houdend met de huisstijl en alle andere aspecten zoals functie, kleur, materialen, ergonomie, duurzaamheid, enz. een interieuroplossing ontwerpen. Het eerste gesprek is gratis, daarna wordt er een vrijblijvende offerte per project opgemaakt vanaf €29 per uur.

Particuliere en business klanten kunnen de service boeken via de IKEA website.

*Sinds 2014 voert IKEA jaarlijks een Life at Home onderzoek uit om de noden en dromen van mensen beter te begrijpen om hen te ondersteunen om van hun huis een thuis te maken. In het 2021 Life at Home onderzoek richt IKEA zich op het nieuwe leven thuis, (post) pandemie. Een belangrijke vaststelling van het onderzoek is dat mensen die positiever tegenover hun woning staan, zich ook mentaal beter voelen. Er werden meer dan 34.000 mensen in 34 landen bevraagd, inclusief België. Het volledige rapport, net als het gloednieuwe ‘Life at Home Magazine’ vind je HIER terug.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:

Persdienst IKEA België
[email protected] ​