IKEA België zet extra in op vegan & vegetarische gerechten tijdens Veganuary 2023

Januari 2023

Zaventem, 06 januari 2023 - IKEA België start het nieuwe jaar met goede voornemens want de maand januari wordt er omgedoopt tot Veganuary. Klanten genieten er de komende vier weken van een ruimer aanbod lekkere & goedkope* vegan & vegetarische maaltijden in het Zweedse Restaurant, de Zweedse Bistro en de Zweedse Shop. Een vegetarische burger, Vish & Chips of plantaardige balletjes, hieronder vind je een overzicht van enkele IKEA Veganuary menu toppers. Smüllen maar!

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

Ik ga tijdens Veganuary naar IKEA en kies voor...

• Plantaardige balletjes, gemaakt van erwteneiwit, haver, aardappel, appel en ui en met dezelfde heerlijke smaak en textuur als de gehaktbal (verkrijgbaar in het Zweeds Restaurant en de Zweedse Shop).
  • Veggie burger, oftewel een quinoa-edamame burger met champignons en truffelmayonaise (verkrijgbaar in het Zweeds Restaurant).
  • Vish & chips, of met andere woorden een filet zonder vis op basis van rijstproteïne in een krokant jasje (verkrijgbaar in het Zweeds Restaurant).
  • Vegetarische hotdog gemaakt van boerenkool, rode linzen, wortels en gember afgewerkt met een milde mosterd (verkrijgbaar in de Zweedse Bistro en Zweedse Shop). Deze vegetarische hotdog heeft evenveel smaak als de klassieke frankfurter, maar werd geproduceerd zonder dierlijke ingrediënten en met een kleinere klimaatafdruk.
  • Vol-au-veggie ragout met quorn en champignons (verkrijgbaar in het Zweeds Restaurant).

Goed voor jou en de planeet

Wat er op ons bord ligt heeft een impact op het klimaat. Van gezondere en duurzamere voeding een vanzelfsprekende, betaalbare en lekkere keuze maken is volgens IKEA een cruciaal onderdeel in het creëren van een beter en duurzamer leven voor zo veel mogelijk mensen.

Onze ambitie is om People & Planet Positive te worden en onze klanten te inspireren en hun mogelijkheden te bieden voor een beter dagelijks leven zonder dat dit te zwaar doorweegt op de planeet. Als we al onze bezoekers kunnen inspireren om vegetarische en vegan maaltijden te proberen, dan kunnen we samen een grote impact maken.

*Wist je dat bij IKEA de vegan en vegetarische gerechten het hele jaar door goedkoper zijn dan deze met vlees of visalternatieven? Zo wil IKEA hun bezoekers een duwtje in de rug geven om duurzame alternatieven te proberen. Tijdens Veganuary is er een ruimer aanbod vegan en vegetarische gerechten en kunnen IKEA Family leden genieten van extra kortingen.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
​+32 2 709 15 19