IKEA biedt flexibele oplossingen voor elke fase van studeren en (thuis)werken

MITTZON & Back to school

ZAVENTEM, 01 juli 2024 - Met het oog op het nieuwe schooljaar en de flexibiliteit om meer thuis te werken, richt IKEA zich met de MITTZON collectie en “Back to school/Starting college”-nieuwigheden op het creëren van de ideale werkplek in huis, op de campus, of op kantoor. De nieuwe producten bieden flexibele en modulaire oplossingen die perfect passen bij elke ruimte en levensstijl, of het nu gaat om studeren, werken of creatief bezig zijn. Ontdek hieronder hoe je jouw omgeving kan transformeren tot een productieve en georganiseerde plek. De nieuwigheden zijn vanaf heden verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be.

• Via deze link kan je de beelden van de MITTZON kantoorcollectie doornemen en hier vind je de Belgische prijzen.
  • Via deze link kan je de beelden van de Back to school/Starting college collectie doornemen en hier vind je de Belgische prijzen.

SPEELSE & FUNCTIONELE OPLOSSINGEN VOOR DE KINDERKAMER

In de kinderkamer gaan creativiteit en leren hand in hand. Het RELATERA bureautje fungeert als een veelzijdige ruimte voor studeren, knutselen of als leeshoekje. Het RELATERA whiteboard stimuleert de verbeelding van kinderen en helpt hen een plezierige werkplek te creëren. Ook het modulaire en kleurrijke TROFAST systeem is een speelse toevoeging aan de kinderkamer. Wat eerst als opberger voor speelgoed functioneerde, houdt nu schoolspullen op orde. We kunnen natuurlijk niet beloven dat dit zo blijft 😉

DE GEPERSONALISEERDE TIENERKAMER

Je kind is in de zomer gegroeid en zijn/haar/hun persoonlijkheid ook. Met het kleurrijke BLÅSKATA beddengoed of de grafische STARTTID rugzak, is je tiener helemaal klaar voor het nieuwe schooljaar. IKEA biedt een reeks oplossingen die speciaal zijn ontworpen om te voldoen aan de behoeften van tieners, zoals het verstelbare MITTZON bureau en een SKADIS clipboard.

PRAKTISCHE & INSPIRERENDE STUDENTENKAMERS

Voor studenten die aan het avontuur van een hogere opleiding beginnen, heeft IKEA tal van oplossingen om de studentenkamer efficiënt en stijlvol in te richten, ook nu ze voor het eerst het huis uit zijn. Door middel van het compacte MITTPLAN bureau en het multifunctionele ÄLVDALEN sofa-bed kan elke beperkte ruimte optimaal benut worden. Met de BJÖRKÅSEN laptopstand en enkele vertrouwde elementen van hun vroegere slaapkamer kunnen studenten een comfortabele studieplek creëren waar ze zich meteen thuis voelen. IKEA heeft een reeks budgetvriendelijke starterspakketten voor keukens, badkamers en slaapkamers ontworpen met het oog op functionaliteit en betaalbaarheid, zodat elke student goed van start kan gaan.

FLEXIBELE WERKPLEKKEN IN STIJLVOL DESIGN

Werknemers die afwisselend op kantoor als van thuis werken, vinden zeker hun gading in de modulaire MITZZON kantoorcollectie van IKEA. Deze collectie is geïnspireerd op veranderende werktrends wereldwijd, waardoor woon- en werkplek vaker met elkaar geïntegreerd worden en ook kantoorruimtes anders worden ingericht. IKEA ontwierp een aantal modulaire meubels, waaronder een opvouwbare tafel op wielen, die het mogelijk maakt om in een handomdraai een extra tafel uit te klappen of juist op te bergen. Daarnaast bevat MITTZON onder andere zit/sta-bureaus, die aanzetten tot een actievere houding tijdens de werkdag.

"Met MITTZON wilden we een kantoorsysteem ontwikkelen dat de basis kan leggen voor een echt flexibele, comfortabele en gezonde omgeving, waar iedereen een geschikte werkplek kan vinden en zich gemotiveerd en geïnspireerd voelt", zegt Philip Dilé, Product Design Developer bij IKEA of Sweden AB.

Het verstelbare bureauontwerp maakt het eenvoudig aanpasbaar aan verschillende werkstijlen en ruimtes, terwijl het strakke en moderne design naadloos past in elk interieur. Of je nu een thuiswerkplek of een hele kantoorruimte moet inrichten, met het MITTZON systeem zit je altijd goed. ​

Leuk om weten: akoestiek was één van de focuspunten bij de ontwikkeling van MITTZON en daarom werden er een tiental akoestische schermen ontwikkeld. Deze schermen zijn gemakkelijk te monteren op de bureaus en sommigen beschikken ook over wieltjes.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer isis@oona.agency.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
press.belgium@ikea.com ​

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.400 medewerkers.

www.ikea.be