IKEA blaast nieuw leven in keukentradities

Nieuw in februari!

In februari presenteert IKEA je met veel plezier een reeks nieuwe producten die traditioneel vakmanschap uitademen. IKEA introduceert onder andere een volledig nieuwe keuken, stevig keuken- en tafelgerei en een serie keukentextiel met een romantisch tintje. De nieuwe producten zijn vanaf februari 2016 verkrijgbaar bij IKEA.

De traditionele TORHAMN keuken combineert functionaliteit en eenvoud

Toen hij aan de slag ging voor de nieuwe TORHAMN keuken, wilde ontwerper Mikael Axelsson dat traditie de boventoon zou voeren: “Ik vond inspiratie in de stijl van de Shakers, die functionaliteit combineert met eenvoudige ontwerpen en handgemaakt vakmanschap. Ik gebruikte massief houten frames en essen fineer voor de deuren en accentueerde ze met gesmede handgrepen.”

Alle delen van de es worden gebruikt voor de productie van de TORHAMN fronten: zowel het donkerdere kernhout als het lichtere spinthout. Dat zorgt voor minder afval en een lagere milieu-impact. In het essen fineer komen de boeiende kleurvariaties en de nerf helemaal tot hun recht. Dat maakt elk TORHAMN front uniek, voor een traditionele keuken met de natuurlijke charme van hout.

VARDAGEN serie tovert tradities op tafel

Van de mise en place tot de gedekte tafel: met de nieuwe VARDAGEN serie van IKEA maak je van ieder diner een succes. Het stijlvolle design van de messensets, het klassieke keukentextiel en het tijdloze glaswerk doet denken aan de keuken van vroeger. De designers van IKEA hebben zich dan ook laten inspireren door de kwaliteit en stevigheid van de traditionele, metalen keukenmessen. De VARDAGEN serie is gemaakt van eerlijke materialen als helder glas, linnen en metaal.

De INBJUDANDE serie brengt romantiek in de keuken en eetkamer

De manier waarop je de tafel dekt is een uiting van stijl en persoonlijkheid. Met de INBJUDANDE serie kleed je de keuken en eetruimte aan in een romantisch roosmotief dat terugkomt op textiel, papieren servetten, een dienblad, een placemat en een set trommels. Het is een serie die de toon zal zetten tijdens de gezellige momenten samen die zo belangrijk zijn. IKEA kijkt alvast uit naar een lekker en gezellig voorjaar. Aan tafel!

Persdossier

PDF - 14 Mb