IKEA brengt hulde aan het hectische leven van ouders in een nieuwe campagne en moedigt hen aan om niet zo streng te zijn voor zichzelf

IKEA brengt hulde aan het hectische leven van ouders in een nieuwe campagne en moedigt hen aan om niet zo streng te zijn voor zichzelf

Oktober 2021

Een gezond evenwicht vinden in het leven is een behoorlijke uitdaging. En dat werd er niet eenvoudiger op tijdens de pandemie, toen onze woningen het strijdtoneel werden voor al onze activiteiten. 

Het vinden van een goede balans kan delicaat zijn, mogelijks nog meer voor ouders met kinderen thuis. Volgens een recent onderzoek van IKEA heeft 1 op de 4 Belgen de afgelopen 12 maanden een negatieve impact gemerkt op hun mentale gezondheid. Dat belangrijke onderwerp wil IKEA nu aanpakken.  

In de nieuwe campagne focussen we ons op hoe ouders een beter evenwicht kunnen vinden. Ouders zijn soms zo vaak in de weer om anderen te helpen gelukkig en gezond te zijn dat ze hun eigen behoeftes uit het oog verliezen. IKEA wil ouders aanmoedigen om hun stresslevel te verminderen, te ontspannen en alles los te laten, liefst op een comfortabele plek thuis, zodat ze weer energie krijgen. De muziek in de tv-spot is het energieke, motiverende liedje “I'm still standing” van Sir Elton John. 

Onze studies en ontmoetingen met klanten tonen aan dat een beter leven thuis ook het leven in z’n geheel verbetert. Zo belangrijk is onze thuis. Met onze kennis van woninginrichting kunnen we het welzijn van mensen met of zonder kinderen enorm helpen te verbeteren, zegt Peter Jongert, Marketing Communications Manager bij IKEA Belgium.  

Een internationale samenwerking

In juni breidde IKEA het partnerschap met Åkestam Holst voor zijn merkcommunicatie uit naar zes Europese markten – België, Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken en Portugal. De aanstaande campagne is het eerste resultaat van de samenwerking van die groep landen met Åkestam Holst. Ogilvy Social Lab Belgium heeft de campagne aangepast en gelokaliseerd zodat ze voldoet aan de behoeftes van de Belgische en Luxemburgse markten.

De campagne wordt vandaag, 6 oktober, in België en het Groothertogdom Luxemburg gelanceerd en zal te zien zijn in de cinema, op televisie en op social media. Mediaplanning door Mindshare.

De film is geregisseerd door Malin Ingrid Johansson en geproduceerd door Adam Holmström, Joel Rostmark en Linnéa Andersson van Pine Production.

IKEA Belgium

Marketing Manager: Gregory Bauduin
​Marketing Comms Manager: Peter Jongert
​Marketing Comms Leader: Coralie Vangeel
​Media manager: Aline Driesen
​Media Leader: Céline Smidts

Ogilvy Social Lab

Account team: Caroline Charles, Barbara Hennin
​Creative Director: Gregory Ginterdaele
​Copy FR: Gregory Ginterdaele, Eva Cynwinski
​Copy NL: Pieter Decanniere
​AD: Rebecca Valicon
​Motion designer: Sadaf Naqui
​Postproductie: LOVO

#AllesGaatGoed


Voor meer informatie, neem contact op met:

​Persdienst IKEA België
[email protected] 
​+32 2 709 15 19


 

Over IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.480 medewerkers.