IKEA en Sonos introduceren vernieuwde SYMFONISK tafellampspeaker met wifi

Januari 2022

Zaventem, januari 2022 - IKEA en Sonos lanceren de nieuwe versie van de SYMFONISK tafellampspeaker met wifi. Bij het ontwerpen van de nieuwe versie hebben IKEA en Sonos gefocust op een nog betere licht- en geluidservaring bij je thuis. Ook het design heeft een make-over gekregen en kan je nu bijvoorbeeld kiezen voor een lampenkap van glas of textiel. De vernieuwde tafellampspeaker is in België vanaf januari 2022 online en in alle IKEA winkels verkrijgbaar*.

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

​Personaliseren

De nieuwe SYMFONISK tafellampspeaker met wifi biedt nog meer mogelijkheden om te personaliseren dan de eerste variant. Zo zijn de voet en de kap van de speaker nu los verkrijgbaar, waardoor je verschillende combinaties kan maken. De voet is beschikbaar in wit en zwart en de kap in textiel en glas - allebei ook in wit en zwart. De lampenkappen verspreiden warm en diffuus licht. De nieuwe tafellamp heeft een grote fitting (E27) zodat je nog meer kan variëren met de sterkte en de kleuren van het licht.

Licht en geluid

Verlichting en muziek zijn bepalende factoren voor de sfeer in huis. Door licht en geluid te integreren in één product, kan je ruimte besparen en de sfeer met één druk op de knop bepalen. De wifi-speaker geleidt geluidsgolven door de hele ruimte en zorgt voor een harmonieus geluid in huis. De speaker maakt verbinding via wifi en kan gebruikt worden als de enige geluidsbron in een kamer of kan verbonden worden met andere Sonos-producten - waaronder die uit het SYMFONISK-assortiment.

Wifi-boekenplankspeaker Gen 2

Vanaf januari 2022 is er ook een vernieuwde versie van de IKEA Wifi-boekenplankspeaker beschikbaar. De boekenplankspeaker Generatie 2 komt met verbeterde hardware, een lager stroomverbruik en een andere plaatsing van de fysieke knoppen. Net als de tafellampspeaker is ook deze speaker compatibel met andere Sonos producten en kan hij aan andere speakers gekoppeld worden.

SYMFONISK

In 2019 sloegen IKEA en Sonos de handen ineen met de lancering van de SYMFONISK collectie, die bestond uit een Wifi-boekenplankspeaker** en een Wifi-tafellampspeaker. In juni 2021 breidden de bedrijven de collectie uit met een Wifi-wandpaneelspeaker. SYMFONISK combineert de woninginrichting- en designkennis van IKEA met de expertise van Sonos op het gebied van geluidsbeleving. Samen willen IKEA en Sonos een goede geluidservaring in huis beschikbaar maken voor zoveel mogelijk mensen.

Over Sonos

Sonos (Nasdaq: SONO) is een van 's werelds toonaangevende merken als het gaat om geluidsbeleving. Als uitvinder van multiroom draadloze homeaudio helpen de innovaties van Sonos de wereld beter te luisteren door mensen toegang te geven tot hun favoriete content en ze deze content te laten bedienen hoe ze maar willen. Sonos staat bekend om de ongekende geluidsbeleving, het doordachte design voor in huis, het gebruiksgemak en een open platform, plus ze maken het gehele spectrum van audiocontent beschikbaar voor iedereen. Het hoofdkantoor van Sonos bevindt zich in Santa Barbara, Californië (VS). Meer informatie is te vinden op www.sonos.com.

Prijzen: Wifi-tafellampspeaker glazen lampenkap €184, Wifi-tafellampspeaker textielen lampenkap €174. Wifi-boekenplankspeaker Gen 2 €109

​* Noot aan de redactie: de bevoorrading van producten verloopt momenteel moeilijker dan normaal. Neem een kijkje op
IKEA.be voor de meest actuele informatie.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:

Persdienst IKEA België
​+32 2 709 15 19