IKEA en Stad Hasselt organiseren infomoment voor buurtbewoners

Naar aanleiding van de aanvraag van de milieu- en bouwvergunning voor het nieuwe IKEA woonwarenhuis met complementaire winkelzone in Hasselt, organiseerden IKEA en de stad Hasselt op 11 juni een infomoment voor de omwonenden van de site.

Tijdens het infomoment, dat startte om 19u,  presenteerde IKEA aan de meer dan 70 aanwezigen de volledige plannen van het project zoals het in de bouwaanvraag werd beschreven. Alle bevoegde experts waren aanwezig om te antwoorden op vragen van de buurtbewoners. Er werd specifiek aandacht besteed aan de mobiliteit op en rond de site, de duurzame manier waarop het project wordt opgevat, de lopende procedures en de timing van de werken.

IKEA en de Stad Hasselt vonden het belangrijk om de buurtbewoners op een zo transparant mogelijke manier te informeren en op die manier het constructief overleg dat er met de buurtbewoners en andere betrokken partijen is, verder te zetten.

De komst van IKEA zal de aantrekkingskracht van de regio en de stad Hasselt vergroten en nieuwe werkgelegenheid creëren. Indien alle stappen in het vergunningsproces op een constructieve manier genomen worden, zal IKEA dit najaar kunnen starten met de bouwwerken en ongeveer een jaar later (najaar 2015) de deuren kunnen openen.

Wie vragen heeft over de plannen van IKEA in Hasselt kan terecht op [email protected]

IKEA Hasselt facts & figures

• Bruto vloeroppervlakte 39.000 m² IKEA + 4 complementaire winkels (6.000m²)
  • 1600 parkeerplaatsen