IKEA en Virgil Abloh openen pop-up shop “STILL LOADING” in Parijs

IKEA en Virgil Abloh openen pop-up shop “STILL LOADING” in Parijs

Een jaar voor de officiële lancering van hun samenwerking, stellen IKEA en Virgil Abloh tijdens de Fashion Week in Parijs een exclusieve en tijdelijke collectie van tapijten voor. De pop-up shop “STILL LOADING” zal op 29 september zijn deuren openen in Cité de la Mode et du Design, waar nieuwsgierigen de tapijten kunnen bekijken en kopen. Met de pop-up shop geeft de Zweedse meubelgigant een eerste inkijk op de langverwachte samenwerking met Virgil Abloh.

 

T​ijdens de Democratic Design Days in juni kondigde IKEA een samenwerking met Virgil Abloh, die bekend is als artistiek directeur van Louis Vuitton en oprichter van Off-White, aan. IKEA en Virgil Abloh lanceren een collectie, die tot MARKERAD gedoopt werd, met statementstukken die de uitdaging met tradities aangaan. Op MARKERAD is het nog wachten tot najaar 2019, maar in april 2019 zal één tapijt dat samen ontworpen werd, deel uitmaken van de ART EVENT 2019 collectie. Met de "STILL LOADING" pop-up shop licht IKEA nu al een tipje van de sluier op.

"We konden gewoon niet wachten. Veel mensen zijn nieuwsgierig naar deze samenwerking, wat geweldig is. Daarnaast krijgen we voortdurend de vraag wanneer we de stuks beschikbaar zullen maken voor iedereen. Daarom besloten we hierop te reageren door de dingen een beetje te versnellen en reeds enkele tapijten te lanceren. Ik denk dat deze tapijten veel zeggen over onze samenwerking en wie Virgil is. Ze zijn gedurfd, eigentijds en dragen de geest van onze tijd met zich mee", zegt Henrik Most, Creative Leader bij IKEA Range and Supply.                                                       

Wanneer mode en design elkaar ontmoeten

Parijs is de eerste stad ter wereld die dit unieke evenement organiseert: nieuwsgierigen zullen een glimp van de exclusieve samenwerking tussen IKEA en Virgil Abloh kunnen opvangen midden in de Fashion Week. En dat in la Cité de la Mode et du Design, een plek die dankzij de verschillende creatieve installaties een industriële sfeer uitademt.

Op zaterdag 29 september opent IKEA de deuren van “STILL LOADING” voor het publiek en wordt iedereen uitgenodigd om deel uit te maken van deze overweldigende ervaring. Ter plaatste zullen de erg gegeerde tapijten ook in beperkte oplage verkocht worden. De vier verschillende tapijten zijn speciaal voor dit event ontworpen en zullen geen onderdeel uitmaken van de MARKERAD collectie.

"Ik kijk er echt naar uit dat we nu al een aantal van onze ideeën met mensen kunnen delen. De tapijten zijn in een beperkt aantal gemaakt en kunnen beschouwd worden als kunst die je aan de muur hangt of als functionele objecten in een huis", zegt Virgil Abloh.

D​e tijdelijke pop-up "STILL LOADING" zal in nog drie andere steden over heel de wereld geopend worden. Details over de locatie en data worden later nog gedeeld.

B​enieuwd naar meer informatie over deze samenwerking? Op IKEA Today vind je meer informatie over de lancering en samenwerking achter de schermen.

 

Praktische details 

“STILL LOADING”

IKEA x Virgil Abloh 

29 september 11– 20u.

 

Cité de la Mode et du Design 

34 Quai d’Austerlitz 

75013 Parijs

IKEA x Virgil Abloh - "STILL LOADING"
Colombine Nicolay

Marketing PR Specialist

IKEA Belgium