IKEA FOOD: SPRING NEWS

Van zelf te monteren chocolade Paashaas tot traditionele Zweedse lekkernijen: laat je ook dit voorjaar verrassen door de IKEA Food nieuwigheden

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

IKEA België lanceert ook deze lente tal van heerlijke producten waarmee het gezond eten voor iedereen betaalbaar wil maken: geniet van een FRUKSTUND smoothie, experimenteer met de KNADA broodmix en ontdek de nieuwe gezonde MUNSBIT snacks. De VÄRKÄNSLA zelf te monteren Paashaas is dan weer een absolute winnaar voor kinderen, terwijl familie en vrienden zullen smullen van de OST BLAMÖGEL Zweedse schimmelkaas, in combinatie met traditioneel KNACKEBROD. Liefhebbers van de Zweedse balletjes kunnen tenslotte de ganse maand maart in het restaurant van de Belgische IKEA winkels terecht voor verrassend nieuwe balletjes variaties. Smakelijk!

VÄRKÄNSLA: een speelse knipoog naar Pasen

Wat krijg je als IKEA een chocolade Paashaas lanceert? Jawel! Een zelf te monteren chocolade Paashaas van gecertificeerde melkchocolade, op een duurzame manier geproduceerd met respect voor mens en milieu. De VÄRKÄNSLA paashaas bestaat uit 3 afzonderlijke delen en is eenvoudig in elkaar te zetten. Bovendien is hij nog heerlijk om op te eten ook.

Eveneens nieuw in het Paasgamma is DRYCK PÄSKMUST, een traditioneel Zweeds niet-alcoholisch feestelijk drankje met unieke smaken van hop en mout.

Gezond, betaalbaar én lekker met een Zweedse twist

FRUKSTUND, KNADA en MUNSBIT, dat zijn 3 verrassend nieuwe producten die nog dit voorjaar beschikbaar zullen zijn in de Belgische IKEA Swedish Food Markets. De 4 verschillende FRUKSTUND smoothies zijn elk gemaakt van een originele mix van groenten en fruit met een vleugje appelsap. Ze zijn een natuurlijke bron van vezels, vers want diepgevroren en eenvoudig te bereiden. Een handig receptenboekje zorgt voor extra inspiratie.

Met de KNADA broodmix, bestaande in 3 varianten, tover je in een handomdraai een vers Zweeds brood op tafel. Geen kommetjes of keukengerei nodig, want je kan het brood makkelijk met toevoeging van wat water of olie kneden in de verpakking.

Zin in een gezond tussendoortje? Probeer dan de MUNSBIT snacks, beschikbaar in 3 verrassende smaakvarianten: droge erwten met zout, geroosterde bonen met mierikswortel en geroosterde bonen met zout. ​ ​ ​ ​ ​

De Zweedse keuken op je bord

Wist je dat Zweden tot de grootste kaaseters ter wereld behoren? Inmiddels vaste waarden in de IKEA Swedish Food Market, zijn dan ook de traditionele Zweedse gerechten zoals OST BLAMÖGEL schimmelkaas en KNACKEBROD, het proberen meer dan waard.

Een balletjes feestmaand? Enkel bij IKEA

Ook dit jaar worden in maart de iconische balletjes bij IKEA extra in de kijker gezet met aantrekkelijke kortingen en tal van verrassend nieuwe variaties. Denk aan een Italiaanse vegetarische balletjes schotel, Gentse waterzooi met kippenballetjes of nog zalm-kabeljauwballetjes met een Aziatische twist.