IKEA introduceert DIRIGERA en de nieuwe IKEA Home Smart-app

Oktober 2022

Zaventem, 24 oktober 2022 - IKEA zet haar missie voort om woningen van zo veel mogelijk mensen slimmer te maken. Deze maand wordt de Matter-compatibele hub voor slimme producten gelanceerd, genaamd DIRIGERA, samen met een nieuwe IKEA Home Smart-app. Met de nieuwe software kan DIRIGERA meer productsegmenten verwerken en meer producten koppelen dan de bestaande TRÅDFRI verbindingshub. De software werkt ook met de nieuwe IKEA Home Smart-app.

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

“Met DIRIGERA en de nieuwe app willen we het onboardingproces verbeteren en het koppelen van nieuwe, slimme producten vergemakkelijken. We hebben ook heel wat personaliseringsopties, zoals verschillende sfeerconfiguraties voor diverse activiteiten en gelegenheden”, zegt Rebecca Töreman, Business Leader bij IKEA of Sweden. Dankzij de feedback van gebruikers over de lancering van de TRÅDFRI verbindingshub in 2014, kunnen we technologie op een eenvoudige manier toegankelijk maken en onze woninginrichtingsexpertise toekomstproof maken”, legt ze verder uit.

De nieuwe IKEA Home Smart-app is enorm praktisch en gebruiksvriendelijk. Hiermee wil IKEA de drempel verlagen voor mensen die willen starten met domotica. Bovendien wordt toestellen koppelen aan de DIRIGERA hub zo een heel stuk gemakkelijker.

“We zien dat de interesse in wonen & design de laatste jaren enorm toeneemt, en zeker slim wonen wint aan populariteit. Digitale oplossingen en technologie maken deel uit van ons dagelijks leven, en krijgen nu dus ook een plek in onze woning. Het brede aanbod slimme IKEA producten omvat de segmenten audio, verlichting, luchtreiniging, gordijnen. In de toekomst worden daar zeker nog andere segmenten aan toegevoegd”, aldus Björn Block, Business Area Manager bij IKEA of Sweden.

Je kan de nieuwe IKEA Home Smart-app downloaden en de DIRIGERA hub wordt vanaf oktober in België verkocht voor 60 euro. De reeds bestaande producten uit het IKEA Home smart assortiment kunnen worden aangesloten en zullen even goed werken met de nieuwe DIRIGERA hub. ​

Meer informatie over de lancering vind je op de About IKEA newsroom.

Feiten en cijfers: Matter is een norm voor connectiviteit in slimme woningen en slimme producten. IKEA was betrokken bij de ontwikkeling van deze norm. Matter is IP-gebaseerd en dient om betrouwbare, beveiligde IoT-ecosystemen (Internet of Things) te bouwen. Matter is gemaakt om heel veel verschillende producttypes en gebruiksmogelijkheden te ondersteunen en zorgt voor betrouwbaarheid, beveiliging en compatibiliteit.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
​+32 2 709 15 19