IKEA introduceert VALLHORN, PARASOLL en BADRING: drie betaalbare slimme sensoren voor detectie van bewegingen en waterlekken in huis

Januari & April 2024

ZAVENTEM, 28 november 2023 – De nieuwe slimme sensoren zijn ontworpen om klanten het gevoel te geven dat ze meer controle en comfort hebben door hen in staat te stellen geconnecteerd te blijven met hun woning, zelfs als ze niet thuis zijn. De producten zijn gekoppeld aan het IKEA Home smart systeem en zullen zich blijven ontwikkelen zodat ze na verloop van tijd nog meer functies en opties bieden. PARASOLL en VALLHORN zijn vanaf januari 2024 verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be. BADRING volgt in april 2024. ​

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

👉🏻 Voor productaanvragen of review verzoeken, contacteer [email protected].

Voor het verhaal achter de designs, bekijk het uitgebreide persdossier onderaan.

Met PARASOLL, VALLHORN en BADRING slimme sensoren zet IKEA de eerste stappen in een nieuwe categorie IKEA Home smart producten waarmee klanten hun woning overal ter wereld kunnen beheren en monitoren. De slimme sensoren sturen realtime meldingen wanneer er activiteit wordt gedetecteerd, zodat gebruikers geconnecteerd zijn met hun woning en op de hoogte blijven van wat er gebeurt, of ze er nu zijn of niet. Zo kunnen ze actie ondernemen als dat nodig is.

"Uit onderzoek voor ons nieuwste Life at Home rapport blijkt dat mensen comfort en veiligheid in huis vooropstellen. Iedereen wil zich thuis veilig voelen. We zijn dan ook erg enthousiast om ons productassortiment uit te breiden met een nieuwe categorie slimme producten die het leven thuis niet alleen beter, maar ook veiliger maakt”, vertelt Stjepan Begic, Product Design Developer bij IKEA of Sweden. “We zijn ervan overtuigd dat deze producten onze klanten gemoedsrust, controle en comfort kunnen bieden."

ALTIJD EN OVERAL GECONNECTEERD MET DIRIGERA & IKEA HOME SMART APP

De slimme sensoren zijn zo ontworpen dat ze betaalbaar en makkelijk te gebruiken zijn. Met hun uitgepuurde ontwerp gaan ze mooi op in het bestaande interieur. De sensoren werken op zichzelf of met andere slimme IKEA producten, en je kan ze ook personaliseren. De sensoren kunnen op verschillende manieren worden ingezet in huis:

• De PARASOLL deur- en raamsensor (€9.99) is ontworpen voor onopvallende montage op deuren en ramen. Deze sensor waarschuwt gebruikers wanneer de deuren of ramen geopend of gesloten worden, zodat ze op de hoogte zijn van onverwachte toegangspogingen.
  • De VALLHORN draadloze bewegingssensor (€7.99) kan zowel binnen als buiten worden geïnstalleerd. Bij het detecteren van beweging activeert de sensor verlichting die op maat aangepast kan worden met kleur- en intensiteitsinstellingen.
  • De BADRING waterleksensor (€9.99) wordt geïnstalleerd op plaatsen waar water wordt verbruikt. De sensor waarschuwt de gebruiker bij een lek met het ingebouwde alarm of door een melding te sturen naar de gsm van de gebruiker. Dankzij de snelle detectie kan de gebruiker meteen ingrijpen en de schade beperken.

Door de sensoren te koppelen met de DIRIGERA hub kunnen ze andere slimme apparaten activeren, meldingen sturen naar een gsm of de verlichting personaliseren – alles wordt geregeld in de IKEA Home smart app, ook op afstand wanneer de gebruiker niet thuis is.

"Bij IKEA willen we slim wonen eenvoudiger en gebruiksvriendelijker maken voor iedereen. Onze nieuwe sensoren combineren technologie met onze expertise over woninginrichting om betaalbare oplossingen te bieden die het dagelijks leven thuis optimaliseren”, zegt David Granath, Range Manager bij IKEA of Sweden.

Persdossier - Smart Safety.pdf

PDF - 5.1 Mb

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​