IKEA lanceert BRÄNNBOLL, een gamingcollectie die naadloos past in jouw interieur

September 2024

ZAVENTEM, 24 juni 2024 - De BRÄNNBOLL collectie van IKEA is een verrassende range aan gamemeubilair. Het is een game-changing collectie geïnspireerd op de uiteenlopende en veranderende behoeften van zowel (casual) gamers als hun huisgenoten. BRÄNNBOLL bestaat uit 20 veelzijdige en kleurrijke items om een comfortabele en aantrekkelijke gameruimte te creëren. De items blenden perfect in je interieur, zowel tijdens het gamen als wanneer het Game Over is. De collectie is vanaf september 2024 verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

Voor extra wooninspiratie, een volledig overzicht van de nieuwigheden alsook het verhaal achter de designs, bekijk het uitgebreide persdossier onderaan. ​ ​

EEN GAME-CHANGING COLLECTIE

Met een wereldwijde gemeenschap van 3,3 miljard spelers is gaming de meest beoefende hobby ter wereld. Uit consumenten onderzoek van IKEA is bovendien gebleken dat gamers en hun huisgenoten behoefte hebben aan flexibel meubilair dat voor diverse doeleinden kan worden aangepast. Daarom biedt de BRÄNNBOLL collectie slimme oplossingen die functionaliteit, veelzijdigheid en stijl combineren. De verschillende fauteuils, kussens, mobiele opbergers en accessoires zijn perfect geschikt voor tijdens gamesessies, maar ook voor andere activiteiten van het dagelijks leven thuis.

GOED VOOR ACTIE EN COMFORT! ​

Met BRÄNNBOLL stapt IKEA af van het traditionele gamedesign in donkere tinten, met stoelen met een hoge rugleuning. Voor deze nieuwe collectie wordt gekozen voor felle, energieke kleuren. De meubels zijn prestatiegericht, zonder in te boeten aan comfort. Want zoals je weet, zijn beide essentieel voor gaming!

De flexibele BRÄNNBOLL stoel laat je volledig opgaan in het spel, alsof je er zelf deel van uitmaakt. Kantel, zwaai of leun naar voren - de stoel volgt je bewegingen terwijl je vijandige pijlen ontwijkt of naar de finishlijn racet. De zitting van de stoel is bovendien vervaardigd uit gaas; dat zorgt voor comfort en ventilatie tijdens urenlang gamen.

OPSLAGRUIMTE OF GAME-UNIVERSUM?

Het BRÄNNBOLL flexibele gamestation is perfect voor stiekeme gamers. Dit gaming station is compact én slim: de ingewerkte plank biedt een plekje voor je PC en heeft ook een opbergoplossing om je de kabels weg te werken. Als het spel is afgelopen, schuif je gemakkelijk je gamestoel mee naar binnen, en als je de kastdeuren sluit zal niemand je geheime game avonturen ontdekken.

"We wilden een meubel ontwerpen dat een soepele, onopvallende speelervaring biedt, maar ook gemakkelijk te verbergen is als het niet gebruikt wordt", legt Anna-Maria Nilsson, Designer bij IKEA of Sweden, uit.

WIE WAAGT, DIE WINT (UITEINDELIJK)

In de jaren '90 stond IKEA oprichter Ingvar Kamprad voor een grote uitdaging: hoe kunnen we banken en fauteuils in een platte verpakking transporteren, om het vervoer te vereenvoudigen en de kosten te drukken? Zweedse ontwerper Jan Dranger kwam destijds met het revolutionaire voorstel 'SoftAir': een technologie die het mogelijk maakt om plastic meubels te maken die kunnen worden opgeblazen met een simpele haardroger. Ondanks aanzienlijke investeringen mislukte het project echter door een aantal technische problemen. Jaren later slaagt IKEA er eindelijk in om deze opblaasbare fauteuil te maken en is hij één van de must-haves uit de BRÄNNBOLL collectie. ​

Persdossier - BRÄNNBOLL.pdf

PDF - 12 Mb

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer isis@oona.agency.

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
press.belgium@ikea.com ​

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.400 medewerkers.

www.ikea.be