IKEA lanceert DAJLIEN: je dagelijkse motivator om thuis te sporten

Januari 2024

ZAVENTEM, 8 december 2023 – IKEA lanceert DAJLIEN, een limited edition collectie met 19 veelzijdige producten die dagelijkse beweging ondersteunen en mensen in staat stellen om thuis gezonde gewoonten te ontwikkelen. De collectie, geïnspireerd door de vraag naar multifunctionele oplossingen die naadloos in je interieur passen, combineert trainingsapparatuur samen met handige opbergoplossingen. De sportcollectie omvat zowel trainings- als herstel- en stressverlichtingsproducten, die je gemakkelijk kan gebruiken, opbergen en meenemen voor onderweg. DAJLIEN is vanaf januari 2024 verkrijgbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be

Alle beelden in hoge resolutie en prijzen zijn beschikbaar in de IKEA Media Galerij.

Voor extra wooninspiratie, een volledig overzicht van de nieuwigheden alsook het verhaal achter de designs, bekijk het uitgebreide persdossier onderaan.

HOME WORKOUTS 2.0

Vanwege de uitdagingen en frustraties die thuis sporten met zich kan meebrengen, is IKEA op zoek gegaan naar manieren om trainingssessies thuis te vereenvoudigen en te optimaliseren. Het resultaat is de DAJLIEN collectie, ontwikkeld vanuit de overtuiging dat als we het mensen makkelijker kunnen maken om te bewegen waar ze maar willen, we ervoor kunnen zorgen dat zelfs een beetje activiteit voor iedereen binnen handbereik ligt - elke dag. Dit idee wordt weerspiegeld in de collectienaam: DAJLIEN, wat "dagelijks" betekent in het accent van Småland, de geboorteplaats van IKEA.

De collectie is gebaseerd op inzichten uit huisbezoeken in New York, Chicago, Londen en Shanghai, waar IKEA meer te weten is gekomen over de ervaringen van het sporten thuis. De bevindingen benadrukken veelvoorkomende uitdagingen die te maken hebben met motivatie, beperkte ruimte, tijdsbeperkingen en het ongemak dat velen ervaren ​ wanneer ze gaan sporten in een fitness.

Tegelijkertijd worden trainingsproducten vaak als omvangrijk ervaren en kunnen ze botsen met je inrichting en interieurstijl. De items in de DAJLIEN collectie zijn daarom slimme, aanpasbare producten in eenzelfde visuele stijl. Hierdoor worden deze uitdagingen overwonnen en kunnen mensen actief blijven.

(EINDELIJK!) SPORTACCESSOIRES DIE BLENDEN MET JE INTERIEUR

De DAJLIEN collectie is ontstaan uit de vraag naar multifunctionele oplossingen die perfect in huis passen. Veel producten uit de collectie dienen niet alleen als trainingsuitrusting, maar ook als stijlvolle en praktische designstukken. ​ ​ ​

"Niet iedereen voelt zich op zijn gemak om naar een sportschool te gaan en thuis hebben we vaak te maken met een kleine ruimte en weinig tijd. DAJLIEN is ontstaan uit de wens om slimme oplossingen te vinden die deze beperkingen aanpakken en mensen te helpen een handige en motiverende plek te creëren voor lichaamsbeweging", zegt Sarah Fager, Designer bij IKEA of Sweden. "We wilden slimme, mooie producten maken die inspireren en trainen herdefiniëren als een leuke, gemakkelijke en natuurlijke dagelijkse activiteit." ​ ​ ​

De items in de collectie, met hun subtiele kleuren en verfijnde details, passen moeiteloos in elk interieur. Denk hierbij aan oefenmatten, een opstapplank en ringvormige halters, allemaal ontworpen voor eenvoudig gebruik en opslag.

Een opvallend onderdeel van de collectie is de stevige en veelzijdige DAJLIEN bank met opbergruimte, geïnspireerd op ouderwetse gymtoestellen. Deze bank, compleet met antislipmat, nodigt uit tot diverse lichaamsgewichtoefeningen en doet tevens dienst als opbergruimte voor persoonlijke spullen of als handige salontafel in huis.

VAN ACTIVITEIT NAAR HERSTEL

DAJLIEN gaat verder dan fitnessuitrusting en omvat ook producten voor herstel en stressverlichting, waaronder een luchtreiniger, yogabandjes, kniebeschermers, een massagebal en een draagbare Bluetooth-luidspreker, allemaal in zachte en rustgevende kleuren. Het biedt ook verschillende draagbare stukken, zoals slippers en twee verschillende poncho's, voor ontspanning en wellness na de training.

"DAJLIEN wil beweging ondersteunen en mensen helpen om thuis actiever te leven. We hebben een collectie ontworpen die de kloof tussen thuis en het actieve leven helpt te overbruggen, die erkent dat trainen vele vormen kan aannemen en dat je niet veel ruimte nodig hebt om een eenvoudige workout te doen", zegt Akanksha Deo, Designer bij IKEA of Sweden

Persdossier: DAJLIEN.pdf

PDF - 10 Mb

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​