IKEA lanceert de nieuwe catalogus en verlaagt meer dan 700 producten in prijs

Het is weer die tijd van het jaar: IKEA lanceert zijn nieuwe catalogus. Tussen 30 augustus en 9 september zullen 3,4 miljoen gezinnen in België en Luxemburg een gloednieuw exemplaar in de brievenbus vinden. Dit jaar krijgt het gezin een centrale plaats: gezellig samen eten, samen spelen, samen nietsdoen. IKEA wil eraan herinneren dat elk moment thuis telt en geeft daarom inspiratie over hoe je jouw huis hier naar inricht.

Trouw aan zijn concept investeert IKEA België dit jaar weer significant in de prijsverlaging van meer dan 700 producten.

De nieuwe catalogus zet verder in op de digitale beleving ervan. Onder meer de nieuwe augmented reality applicatie (voor iOS & Android) laat je toe om producten uit de catalogus in je interieur te zien. Je ziet bijvoorbeeld meteen op je smartphone of je gekozen tapijt wel bij de andere woonkamermeubels past.


Ieder moment samen telt

De catalogus is voor IKEA al 63 jaar een vaste waarde om klanten inspiratie te bieden, het assortiment te tonen en de bedrijfsvisie te delen: “een beter dagelijks leven creëren voor zoveel mogelijk mensen”. Dit jaar staat ‘samen zijn met het gezin’ centraal in de meer dan 300 pagina’s tellende catalogus. Die wil de klanten inspireren over hoe je meer ruimte kan creëren om momenten door te brengen in het gezin. Want kinderen willen niets speciaals doen: ‘gewoon’ samen koken, eten, luieren, klussen of spelen.

 

IKEA verlaagt meer dan 700 producten in prijs

Het is geen geheim dat de financiële situatie van de mensen er in economisch moeilijke tijden niet op verbetert. Hun dromen daarentegen blijven wel even groot. Daarom wil IKEA, trouw aan haar concept, een antwoord bieden op mensen die grote dromen hebben, maar een beperkte geldbeugel. Meer dan 700 producten uit het assortiment verlagen in prijs, wat overeenkomt met een investering van meer dan 11 miljoen euro.


Iedereen heeft recht op kwaliteitsvol, functioneel en duurzaam design tegen een betaalbare prijs, de vijf dimensies van ‘democratisch design’ bij IKEA

Bij IKEA hebben de lage prijzen een betekenis. Elk product moet een combinatie zijn van een lage prijs, kwaliteit, design, functionaliteit en duurzaamheid. Enkele bekende voorbeelden die dit jaar significant in prijs verlagen, zijn de comfortabele zetels uit het KIVIK assortiment, de functionele opbergoplossingen uit het kindergamma STUVA, de designlamp MASKROS uit de PS collectie, de dekbedden MYSA van het assortiment IKEA +365 gemaakt uit de duurzame stof lyocell en de ledverlichting LEDARE, omdat duurzame verlichting bereikbaar moet zijn voor iedereen. Het verhaal achter elk van deze prodcten lees je in het persdossier.

 

Augmented reality brengt producten tot leven in je interieur

Iedereen weet ondertussen hoe een Billy boekenkast eruit ziet, maar past ze ook in je woonkamer? Met de vernieuwde catalogus applicatie van IKEA kan je via augmented reality bijna 100 producten (van de BILLY boekenkast tot de HEMNES bed, de STOCKHOLM ladekast, de GREGOR bureaustoel en nog veel meer) in je eigen kamers tot leven brengen op je smartphone.

Door de pagina’s te scannen met de camera van je smartphone of tablet krijg je bijvoorbeeld filmpjes en foto’s te zien en kunnen kamers van stijl veranderen. Een icoon in de catalogus geeft aan bij welke producten je de augmented reality functie kan gebruiken, in totaal op ongeveer 50 bladzijden.


Zelf aan de slag? Leg de IKEA catalogus neer op de plek in huis waar je het betreffende product graag wilt zien. Scan deze plek met je smartphone of tablet en het product verschijnt vervolgens driedimensionaal in beeld. De IKEA catalogus werkt hierbij als een markeerpunt, waardoor het product op het juiste formaat in de kamer wordt getoond. Zo krijg je een goed beeld van hoe het product bij jouw bestaande interieur zou passen.


De IKEA catalogus applicatie is gratis te downloaden via de Apple App Store en Google Play.


Op http://ikea.prezly.com vind je

  • Volledig persdossier over de prijsverlagingen
  • Feiten en cijfers over de catalogus
  • Foto’s
  • Video over de IKEA catalogus app met “augmented reality applicatie”

 

Presskit-Ikea---aug.-2013.pdf

PDF - 4.8 Mb

Factsheet-Ikea---aug.-2013---NL.pdf

PDF - 157 Kb

Annelies Nauwelaerts

IKEA Belgium

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.480 medewerkers.