IKEA lanceert duurzame nieuwigheden om van te watertanden

Nu de lente eindelijk in het land is, lanceert IKEA deze maand een reeks producten voor de foodies onder ons met als prioriteit jou een duurzaam en gezond alternatief aan te bieden. Van smaakvolle thee tot duurzame koffie en zomerse smoothies. Begin je ook reeds te watertanden of krijg je te gekke ideetjes om te experimenteren in de keuken? Dan ben je bij de Zweedse shop aan het juiste adres. De producten zijn vanaf nu beschikbaar in de IKEA winkels.

Thee voor ieder moment

Theedrinken is even wegvluchten van de drukke realiteit. Helemaal tot rust komen, de ideale me-date. Theekruiden zouden volgens sommigen zelfs helende krachten hebben. IKEA lanceert vanaf april drie losse theeën in het nieuwe EGENTID gamma: kruidenthee met limoengras, organische zwarte chai thee met gember en vlierbessen en organische muntthee met kokos.

Thee is, naast water, het meest gedronken drankje ter wereld. Je kan het bovendien op verschillende manieren en momenten drinken: heet om je te verwarmen in de winter of lekker koud tijdens een mooie zomerdag. De drie theeën, die deel uitmaken van het EGENTID gamma zijn bovendien allemaal organisch of UTZ-gecertificeerd waardoor je verantwoord van jouw tasje thee kan genieten.

Eerlijke Oegandese koffie

Met het PÅTÅR koffieassortiment wil IKEA een ware koffiebeleving bieden aan alle koffieliefhebbers overal ter wereld. IKEA levert reeds 10 jaar inspanningen om producten op een duurzame en verantwoorde manier op de markt te brengen, waardoor ook de koffie sinds 2008 UTZ-gecertificeerd is. IKEA werkt daarvoor samen met kleine, biologische koffieboeren en verkiest de beste teeltmethodes, om zo de koffieboeren een betere toekomst te bieden.

IKEA lanceert daarnaast de PÅTÅR White Nile special edition om de koffieboeren in Oeganda in de kijker te zetten. Het White Nile-project sluit perfect aan bij de visie van IKEA om voor iedereen een betere toekomst te creëren. De licht-geroosterde koffie met een frisse, fruitige smaak wordt afgewerkt met een vleugje vanille en karamel.

Smakelijke gerechten met SMAKRIK

Een van de best bewaarde culinaire geheimen in Zweden is vanaf nu verkrijgbaar in de Zweedse shop. Met SMAKRIK, of ‘smakelijk’ in het Zweeds, brengt IKEA een cold-pressed koolzaadolie met een notig karakter op de markt. SMAKRIK is verkrijgbaar in 3 smaken: wilde look, tijm en dille.

Een kleine tip van een van de Zweedse boeren? Gebruik de olie met dillesmaak bij een vers stukje zalm. Tijm en wilde look passen dan weer perfect bij een sappig stuk vlees. Of je kan simpelweg je soep afwerken met een scheutje olie.

Smoothie on the go!

Sinds enkele maanden kan je in de Zweedse shop ook terecht voor biologische fruitsnacks en notenmengelingen. Met MUNSBIT of ‘knabbel’ in het Zweeds, wil IKEA iedereen aanzetten om gezond te knabbelen tussendoor.

Dit voorjaar breidde IKEA het MUNSBIT gamma verder uit met havermoutsmoothies. Vanaf nu vind je bij IKEA een frisse smoothie met appel of een zoete op basis van blauwe bessen. Beide smoothies bevatten geen dierlijke producten en door het drinken van havermout in plaats van melk, verminder je je ecologische voetafdruk.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar op de IKEA Media Gallery.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected]