IKEA lanceert GREÅKER – de nieuwste kast met lades, inclusief innoverende veiligheidskenmerken

Juli 2022

GREÅKER is een nieuwe kast met bijkomende veiligheids- en stabiliteitskenmerken ontworpen om het omkantelen van meubelen, een van de meest voorkomende veiligheidsproblemen in de sector, tegen te gaan. De nieuwe ladekast maakt deel uit van de innovaties die IKEA op lange termijn plant waarbij de nadruk ligt op innovatieve ontwerpoplossingen met verbeterde veiligheids- en stabiliteitsvoordelen en -kenmerken, zodat klanten thuis een veiliger leven kunnen blijven leiden. GREÅKER is vanaf begin juli beschikbaar in de Belgische IKEA winkels en op IKEA.be.

Het risico dat kasten omkantelen vormt een ernstig gevaar voor de veiligheid in huis. Dat is een punt dat de hele meubelsector aanbelangt. Alle IKEA opbergers voldoen aan de verplichte veiligheidsvereisten en zijn veilig te gebruiken wanneer ze volgens de montage-instructies aan de wand verankerd zijn. We streven ernaar om dit doel bij onze klanten thuis verder te bereiken door voortdurende innovatie. Het gaat om een heel traject: we blijven innoveren en oplossingen bedenken voor een nog veiliger gebruik van ons kastenassortiment.

In het ontwerp van de nieuwe GREÅKER kast met lades zijn eenvoudige en toch belangrijke kenmerken geïntegreerd die het risico op omkantelen verder verkleinen. Om de kast veilig te gebruiken, moet GREÅKER aan de wand worden bevestigd. De kast is niet alleen ontworpen als multifunctioneel meubel maar vertoont ook bijkomende kenmerken – met name de speciale scharnier en de deuren – die de stabiliteit verhogen.

“We geloven dat innovatie de weg vooruit is om oplossingen te vinden waar onze klanten van houden en die de risico's in de woningen van onze klanten minimaliseren", zegt Emelie Knoester, Bedroom Business Area Manager bij IKEA. "Met GREÅKER inspireren we klanten door een product te creëren dat zowel multifunctioneel is als over verbeterde stabiliteitskenmerken beschikt", gaat ze verder.

Productinnovatie staat centraal bij IKEA. We zijn vastbesloten meer oplossingen te vinden om ervoor te zorgen dat veiligheid een prioriteit blijft in de woningen van onze klanten. In 2019 lanceerde IKEA GLESVÄR ​ een ladekast met extra stabiliteitskenmerken zoals het interlock en ontgrendelingssysteem of gedwongen wandbevestiging. Met GREÅKER heeft IKEA het meubel zo ontworpen dat het veelzijdiger is en het langer meegaat in huis omdat het ook buiten de slaapkamer kan worden gebruikt.

*Noot aan de redactie: neem een kijkje op IKEA.be voor de meest actuele productinformatie.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
[email protected] ​