IKEA lanceert LURVIG, de langverwachte collectie voor honden en katten

Heb jij soms ook het gevoel dat je hond of kat niet gewoon een huisdier is maar een volwaardig lid van het gezin? IKEA ging van precies die insteek uit om LURVIG te creëren, een collectie voor honden en katten. Met LURVIG lanceert IKEA stijlvol en eigentijds meubilair voor onze viervoeters, zodat jij en je huisdier samen kunnen genieten van je thuis.

Om de Belgische lancering van deze collectie te vieren, lanceert IKEA een wedstrijd waarbij acht IKEA FAMILY leden een portret van hun geliefde kat of hond van de hand van kunstfotograaf Vincent Lagrange kunnen winnen. ​ De collectie, die meteen voor kwispelende staarten zal zorgen, is vanaf 7 april verkrijgbaar in de IKEA winkels en online.

Enthousiaste harige ambassadeurs

Aangezien IKEA bij het ontwikkelen van deze collectie uitging van het idee dat een hond of een kat een volwaardig lid van de familie vormt, mochten onze huisdieren dit keer de spotlight stelen. Hiervoor werkte IKEA samen met Vincent Lagrange. Die ambitieuze Antwerpse fotograaf maakte wereldwijd furore met zijn Human Animal project. Met dat project wilt Vincent menselijke emoties in dieren vastleggen en hen in de belangstelling plaatsen, een perfecte match dus voor IKEA.

Elke IKEA winkel in België kreeg daarom zijn behaarde en enthousiaste ambassadeur in de vorm van een hond of kat van een local influencer*. Zij poseerden samen met de LURVIG collectie voor de camera van Vincent Lagrange. Deze portretten zullen in de winkel zelf tentoongesteld worden. Bovendien maken 8 IKEA FAMILY leden, één per IKEA winkel van België, kans op een uniek portret van hun geliefde viervoeter van de hand van Lagrange. Tussen 7 april en 6 mei 2018 kunnen IKEA FAMILY leden zich inschrijven via www.ikea-lurvig.be/nl en één van de acht gelukkigen worden.

Gemaakt voor onze geliefde viervoeters

Van het vrolijke gekwispel bij het thuiskomen tot het rustgevende gezelschap naast ons in de zetel en die onvoorwaardelijke liefde op alle mogelijke momenten: we krijgen toch enorm veel van onze huisdieren. Als je het IKEA vraagt, is het tijd om iets terug te doen. Daarom ontstond LURVIG, een collectie gecreëerd door designers met een hart voor dieren. Hierbij werd rekening gehouden met het vakkundig advies van dierenartsen om ook bij deze collectie de strenge kwaliteits- en veiligheidsnormen in acht te nemen.

LURVIG, wat ‘harig’ betekent in het Zweeds, is gemaakt om hulp te bieden bij alle aspecten van ons leven met honden en katten. Hoewel onze huisdieren elk zo hun eigen persoonlijkheid hebben, hebben ze ook 5 activiteiten met elkaar gemeen: ze slapen, eten, spelen en bewegen graag en ze zijn graag dicht bij ons. Bij het ontwerpen van de producten, baseerde IKEA zich op deze 5 pijlers.

Eindelijk ook interieuroplossingen voor katten en honden

In het LURVIG gamma vind je producten die zich heel gemakkelijk aanpassen aan reeds bestaande items van IKEA. Zo kan je met de krabmat voor katten de tafelpoot van je bureau of eettafel in een handomdraai transformeren in een krabpaal. Ideaal voor je kat om zijn klauwen te scherpen of om te stretchen!

Het witte kattenhuisje kan je op poten zetten, aan de muur hangen of in een KALLAX open kast plaatsen. Of gebruik het als nachttafeltje zodat jij je spulletjes erbovenop kan zetten terwijl je kat een comfortabel slaapplekje heeft, dicht bij jou.

Een eyecatcher in deze collectie is ongetwijfeld het kussen voor huisdieren, dat je kan opvullen met kleding die je de vorige dag droeg of een gebruikte handdoek. Op die manier krijgt je huisdier een zacht kussen dat heel vertrouwd ruikt, wat voor minder heimwee zorgt tijdens de dag.

* De portretten van de 8 ambassadeurs van Vincent Lagrange zullen te bewonderen zijn in alle IKEA winkels van België.

IKEA Wilrijk – Mala (@mala_vibes

IKEA Gent – Stella & Leo (@stellaandleo

IKEA Hasselt – Indy (@turnitinsideout)

IKEA Zaventem – Jack & Theo (@jackandtheo)

IKEA Anderlecht – Brigitte, Olaf & Bonnie (@ganapetitmonde)

IKEA Mons – Dobby (@idoitmyself.be)

IKEA Hognoul – Silver & Smartie (@alamodeliegoise_)

IKEA Arlon – Sadie (@theivorydiary)

​Ontdek nog meer producten van deze harige collectie in het LURVIG persdossier.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar op de IKEA Media Gallery. Voor de beelden van Vincent Lagrange, klik hier.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected]