IKEA lanceert pilootproject voor de service Click & Collect in Anderlecht

Een eerste stap in implementatie van onze multichannel strategie

Vandaag start in IKEA Anderlecht een pilootproject voor de nieuwe service Click & Collect. Klanten kunnen hun IKEA-producten online bestellen en afhalen bij het woonwarenhuis of één van de Pick-up Points. Na de pilootfase in Anderlecht, wordt Click & Collect ook geïntroduceerd in andere woonwarenhuizen in België. De lancering van de Click & Collect service bij IKEA Belgium is een belangrijke volgende stap om in te spelen op de wensen van de klanten en te evolueren naar een multichannel woonwarenhuis.

Vanaf vandaag zullen klanten van IKEA Anderlecht hun producten online kunnen bestellen en betalen. Vanaf de dag erna hebben ze dan vier dagen de tijd om hun bestelling af te halen bij het woonwarenhuis of in één van de Pick-up Points die aan het woonwarenhuis zijn gelinkt (bv. er komt een Pick-up Point in Nijvel). Na evaluatie en eventuele bijsturingen volgt een opstart in IKEA Zaventem en daarna wordt Click & Collect ook geïntroduceerd in de andere Belgische vestigingen.

Afgezien van enkele uitzonderingen (voedingsproducten, planten, artikelen die niet op de website staan, etc.) zullen zowel meubels, decoratieartikelen en accessoires beschikbaar zijn via Click & Collect. De prijs van de service hangt af van het gewicht van de bestelde producten en varieert van €10 tot maximum €40. Klanten kunnen ook nog steeds beroep doen op bijkomende services, zoals montage, via de klantendienst van hun IKEA-woonwarenhuis.

Volgens Catherine Bendayan, CEO van IKEA België, beantwoordt de Click & Collect service aan de vraag van klanten naar meer flexibiliteit in de aankoop van hun artikelen: “IKEA wil op zoek gaan naar nieuwe manieren om meer toegankelijk te zijn voor haar klanten. Naast een bezoek aan één van onze fysieke winkels, rekenen onze klanten immers steeds vaker op de mogelijkheid om onze producten niet enkel online te bekijken, maar ook meteen te bestellen. De lancering van het pilootproject voor Click & Collect is een belangrijke eerste stap voor we in 2017 van start gaan met e-commerce.”

Je ontdekt Click & Collect via  www.IKEA.be.

Annelies Nauwelaerts IKEA België