IKEA lanceert VAPPEBY Bluetooth speakerlamp voor buiten

April 2022

Zaventem, 23 maart 2022 - VAPPEBY, het nieuwste lid van het IKEA Bluetooth speakerassortiment, is een draagbare speakerlamp waarmee je nu ook buiten van al je lievelingsdeuntjes kan genieten. De speakerlamp is oplaadbaar, heeft een ingebouwde ledlamp met twee lichtstanden en biedt 360°-geluid. De nieuwe VAPPEBY speakerlamp is vanaf april 2022 verkrijgbaar in België*.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

De speakerlamp is een must-have voor op het balkon, in de tuin of eender waar je van een streepje muziek wil genieten. Ze is bovendien ook geschikt als het buiten minder zonnig is, want met de IP65-classificering is ze bestand tegen stof en waterspatten.

Het ontwerp van de speakerlamp doet denken aan een lantaarn en heeft een goede grip, waardoor deze dienst doet zowel thuis als onderweg. De batterij van de speaker gaat tot 12 uur mee en kan je opladen met een USB-C-kabel. De prijs van de VAPPEBY Bluetooth speakerlamp bedraagt €59 en is beschikbaar in het blauw en grijs.

“Het is een essentiële toevoeging aan ons Bluetooth speakerassortiment en een belangrijke stap in de missie van IKEA om muziek te democratiseren voor zoveel mogelijk mensen. We willen vooral de gebruikerservaring verbeteren, de drempel verlagen en muziek en verlichting makkelijk toegankelijk maken”, zegt Stjepan Begic.

Spotify Tap

Als eerste Bluetooth speaker op de markt heeft VAPPEBY een Spotify Tap. Hierdoor kan je de knop ook gebruiken om Spotify op te zetten vanaf een verbonden apparaat. Met één druk op de knop hervat Spotify waar de muziek het laatst was gestopt. Als je nog eens op de knop drukt, stelt het andere muziek voor op basis van de voorkeuren van de luisteraar. VAPPEBY werkt ook met andere streamingservices of audio die lokaal op het verbonden apparaat is opgeslagen. De Spotify Tap-functie is beschikbaar in alle Spotify-markten.

Over Spotify

Spotify heeft het luisteren naar muziek getransformeerd toen het in 2008 werd gelanceerd. Tegenwoordig is Spotify 's werelds populairste abonnementsservice voor audiostreaming met 406 miljoen gebruikers, waaronder 180 miljoen abonnees, in 184 markten. Spotify en alle andere handelsmerken met betrekking tot het Spotify-merk zijn het exclusieve eigendom van Spotify AB.

* Noot aan de redactie: de bevoorrading van producten verloopt momenteel moeilijker dan normaal. Neem een kijkje op IKEA.be voor de meest actuele informatie.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].

Voor meer informatie, neem contact op met:
Persdienst IKEA België
​+32 2 709 15 19