IKEA lanceert vegetarisch alternatief voor de hotdog

Met onder andere de lancering van een nieuw assortiment UTZ-gecertificeerde koffie, een veggie snack, fruitsnacks, notenmengelingen en gezonde soepen zet IKEA haar duurzame koers in voeding verder.

In september 2015 lanceerde IKEA het thema ‘It all starts with the food’, waarbij samen koken en eten een centrale rol spelen. IKEA sloeg een nieuwe richting in met het voedingsaanbod, om de klanten een meer gevarieerde en duurzame voeding te kunnen aanbieden. Het tweede jaar van ‘It all starts with the food’ zet IKEA in met de introductie  van een reeks nieuwe gezonde en duurzame producten in haar voedingsassortiment. Zo krijgt de populaire hotdog er een vegetarisch broertje bij. Op die manier wil IKEA klanten blijven aansporen om gezondere en duurzamere voedingskeuzes te maken.

Vegetarisch alternatief voor de hotdog

De Bistro verwelkomt binnenkort enkele nieuwigheden in haar assortiment die perfect aansluiten bij de gezonde en duurzame levensstijl waar IKEA naar streeft. Op 24 oktober wordt de veggie snack gelanceerd, een vegetarisch alternatief voor de populaire hotdogs in de Bistro. De snack bestaat uit een eetbaar schuitje (tortilla) met pilafrijst, vegetarische balletjes en paprikasaus en zal voor slechts € 0,7 te verkrijgen zijn.

Biologisch koffieassortiment: PÅTÅR

IKEA heeft een nieuw IKEA koffieassortiment gelanceerd: PÅTÅR. Dit nieuwe assortiment draagt zowel de UTZ-certificering als de door de EU gereguleerde biocertificering.

Sinds 2008 is alle koffie bij IKEA UTZ-gecertificeerd. IKEA levert dus al jarenlang inspanningen om ervoor te zorgen dat de voedingsmiddelen op een duurzame, verantwoorde manier worden geproduceerd, met respect voor mens en milieu.. Zo hebben de boeren die deel uitmaken van het UTZ-programma doorgaans een hogere opbrengst, een beter inkomen en betere levensomstandigheden, waarbij tegelijk ook het milieu beschermd wordt.

Door te kiezen voor UTZ-gecertificeerde, biologische koffie, ondersteunt IKEA ook kleinschalige koffieproducenten, onder meer in Centraal- en Zuid-Amerika. De bonen voor het nieuwe PÅTÅR koffieassortiment – 100% arabica – worden daar met de hand geplukt, voor een eindproduct van hoogstaande kwaliteit. Om het Zweedse erfgoed van IKEA te benadrukken, is het PÅTÅR smaakprofiel gebaseerd op Scandinavische koffievoorkeuren: de keuze ging naar een vol aroma, met fruitige en chocoladetoetsen. PÅTÅR is vanaf nu verkrijgbaar in de Zweedse shop.

Gezonde tussendoortjes: MUNSBIT

Eén van de andere nieuwigheden vanaf nu verkrijgbaar in de Zweedse shop is MUNSBIT, of ‘knabbel’ in het Zweeds. Dit nieuw gamma van biologische fruitsnacks en notenmengelingen omvat zes verschillende biologische producten (waaronder  geroosterde licht gezouten amandelen, cashew noten, gedroogde appel en aardbeien) in kleine verpakkingen, waarmee IKEA haar klanten wil verrassen en ‘gezond knabbelen’ promoten. MUNSBIT is volledig biologisch en zonder toegevoegde suikers. een ideaal gezond tussendoortje.

Vegetarische en biologische soepen

IKEA wil niet enkel duurzame voeding op de kaart brengen, maar wil tijdens de wintermaanden ook haar klanten verwennen met ‘comfort food’. Daarom zullen klanten in de koudste weken van het jaar, van 9 januari tot 18 februari, ook tomatensoep en pompoensoep kunnen verkrijgen in de Bistro. Door seizoensgebonden soepen aan te bieden, probeert IKEA het milieu minimaal te belasten en plaatselijke ondernemers te steunen.

Deze vegetarische en biologische soepen bevatten uitsluitend verse, natuurlijke ingrediënten, zonder toevoeging van conserveringsmiddelen of kunstmatige toevoegingen voor geur, kleur of smaak. IKEA stelt wel een assortiment toppings voor om de soep een extra touch te geven:soepstengels, croûtons of geroosterde ui. Wie geen tijd heeft om een bezoekje te brengen aan het Restaurant of de Bistro, kan deze binnenkort ook in de Zweedse shop aankopen om thuis te proeven.

Annelies Nauwelaerts

PR Manager, IKEA België

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.480 medewerkers.