IKEA lanceert ‘Vind je ritme’ campagne

Duurzaamheid op zijn creatiefst met #allebeetjeshelpen

ZAVENTEM, 7 september 2020 – Vandaag is het zover en gaat de nieuwe creatieve campagne van IKEA ‘Vind je ritme’ live in België. De campagne, bestaande uit TV, Online video, Social media, Print en Display, toont hoe éénieder, zelfs met de kleinste inspanning, een beter en duurzamer thuis kan creëren. Hoe? Eenvoudig, door jouw huis af te stemmen op jouw persoonlijk ritme met minimale aanpassingen, want…#allebeetjeshelpen. ​
Kortom, een inspirerende campagne boordevol handige tips & tricks voor een duurzame thuis. 

Nu we met zijn allen moeten leren leven in het nieuwe normaal, is de behoefte aan een beter leven thuis nog belangrijker geworden. Elk huishouden moet opnieuw zijn eigen ritme vinden, opnieuw rust en gewoonte creëren waar er momenteel nog chaos en onzekerheid heerst. Geen makkelijk proces, maar evenmin een onmogelijk proces. Met de ‘Vind je ritme’ campagne wil IKEA de consument helpen opnieuw evenwicht te vinden in zijn of haar persoonlijk leven met eenvoudige en duurzame oplossingen. 

Grégory Bauduin, Country Marketing Manager IKEA Belgium, licht toe: “Met de ‘Vind je ritme’ campagne laat IKEA zien hoe we kunnen helpen om van je huis opnieuw een thuis te maken door eenvoudige en betaalbare oplossingen te bieden die ook duurzaam zijn. Om duidelijk te maken dat ook kleine aanpassingen een groot verschil kunnen maken, hebben we bovendien de hashtag #allebeetjeshelpen geïntroduceerd, die het komende jaar de duurzame rode draad vormt in al onze communicatie.”

Vind je ritme is een grootschalige campagne waarvan de branding assets deels samen met andere landen (Denemarken, Finland, Noorwegen, Portugal en Zweden) en het creatieve bureau VIRTUE werden ontwikkeld. Creatief bureau Ogilvy Social.Lab Brussels heeft hierop voortgebouwd en de campagne gelokaliseerd met een originele, Belgische ‘Vind je ritme’ campagne als resultaat. 

De campagne bestaat uit TV, Online video, Social media, Print en Display. De tv-spot is vanaf vandaag te zien op VTM, VTM2, VTM3 en VTM4, op RTL-TVI, Plug RTL, Club RTL en RTL Lëtzebuerg. ​

De volledige campagne ontdek je hier. ​ 


Voor meer informatie, neem contact op met:

Persdienst IKEA België
[email protected]
+32 2 709 15 19

Jelena Janssens

Commercial PR specialist, IKEA Belgium

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Mons. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4.480 medewerkers.