IKEA lanceert webshop

Belgen kunnen nu ook online shoppen bij IKEA en hun bestelling thuis laten leveren

IKEA België lanceert vandaag haar eigen webshop. Zo kunnen alle Belgen vanaf nu ook vanuit hun zetel hun favoriete IKEA producten bestellen en thuis laten leveren. Met 7500 producten voor elke kamer van je (t)huis biedt IKEA.be het grootste aanbod wooninrichting op de Belgische markt.

Waar en wanneer je maar wil

Goed nieuws! IKEA België lanceert haar eigen webshop. Op die manier kunnen Belgen vanaf nu shoppen bij IKEA waar, wanneer en hoe ze willen - in één van de acht IKEA woonwarenhuizen van maandag tot en met zaterdag of online 24/7. Samen met haar webshop herlanceert IKEA de website. Deze biedt tonnen inspiratie en is bovendien intuïtief in gebruik en compatibel voor alle mobiele toestellen. Via IKEA.be kan je niet minder dan 7500 producten bestellen, voor elke kamer van je (t)huis, het grootste aanbod wooninrichting op de Belgische markt.

Beste van twee werelden

“De webshop vormt de digitale uitbreiding van de IKEA woonwarenhuizen, die het hart van de klantenervaring blijven. De wereld evolueert en onze klanten ook. Om nog beter aan hun noden te voldoen en er altijd en overal voor hen te zijn, voegen we vandaag de webshop toe aan ons aanbod. Zo combineren we het beste van twee werelden”, licht Catherine Bendayan, CEO van IKEA België, toe. Dat Belgen hun favoriete IKEA producten voortaan ook online kunnen bestellen en laten leveren, vervolledigt de dienstverlening van IKEA in België.

Voorheen was het al mogelijk om via de Click & Collect dienst je online bestelling af te halen in een IKEA woonwarenhuis of één van de 17 afhaalpunten, of via de Pick & Delivery dienst je aankopen in de winkel af te rekenen en thuis te laten leveren. Het cash & carry concept, waarbij je jouw aankopen in het woonwarenhuis zelf meeneemt naar huis, is en blijft de basis van de IKEA shopervaring.

40 miljoen online bezoekers

IKEA België merkt een verandering in de noden en het shopgedrag van haar klanten. De webshop is dan ook de volgende logische stap: “In 2017 mochten wij naast de 15 miljoen bezoekers aan onze woonwarenhuizen ook meer dan 40 miljoen bezoekers op onze IKEA website verwelkomen, een aantal dat de afgelopen jaren exponentieel groeide. We willen hen de kans geven om voortaan bij IKEA te shoppen waar en wanneer zij willen”, verduidelijkt Zita De Coninck, kersverse Web & E-commerce Manager bij IKEA België.

Al meer dan 120 extra jobs

Om de activiteiten voor haar webshop te ondersteunen, wierf IKEA België al meer dan 120 extra medewerkers aan. Dat vooral om het Customer Support Center, de logistieke teams in het Distributiecentrum van Winterslag en het centrale e-commerce team te ondersteunen.

Winterslag als logistieke draaischijf

Grote producten, zoals een keuken of sofa, of grotere bestellingen worden doorgaans vanuit het IKEA Distributiecentrum in Winterslag bij Genk per vrachtwagen geleverd door het Belgische VPD. Bestellingen met kleinere producten (parcel) zoals nachttafeltjes, kaarsen, lampen of kussens worden verwerkt in het IKEA distributiecentrum in Dortmund en geleverd via het distributienetwerk van PostNL.

De levertijd van je bestelling varieert per product tussen 2 en 6 dagen en is meteen zichtbaar in je digitale winkelkarretje. De verzendkosten bedragen tussen € 4,99 (voor bestellingen van minder dan 5 kg) en € 229,00 (voor bestellingen van meer dan 500 kg), afhankelijk van het gewicht van je bestelling.

Ontdek de IKEA webshop op IKEA.be. Meer informatie over de algemene voorwaarden vind je hier.

IKEA Belgium Press Office

(Enkel voor pers)