IKEA maaltijden nu ook verkrijgbaar via Too Good To Go app

Samen tegen voedselafval

Voortaan kunnen klanten overgebleven IKEA maaltijden bestellen via de Too Good To Go app en afhalen in één van de acht Belgische woonwarenhuizen. Na een succesvol pilootproject in IKEA Luik en Hasselt wordt de samenwerking nu uitgebreid naar alle Belgische IKEA woonwarenhuizen. Zo willen IKEA België en Too Good To Go een versnelling hoger schakelen in de strijd tegen voedselverspilling.

Hoofdgerecht met voorgerecht of dessert

Sinds februari kunnen klanten overgebleven IKEA maaltijden bestellen via de Too Good To Go app en afhalen in IKEA Luik of Hasselt. Vanaf nu kunnen klanten via de app ook overgebleven maaltijden bestellen bij alle andere Belgische IKEA woonwarenhuizen en die ’s avonds rond sluitingstijd afhalen. De keuze bestaat uit een voor- en hoofdgerecht of uit een hoofdgerecht en dessert, en dat aan € 2,99. IKEA België en Too Good To Go willen niet enkel voorkomen dat maaltijden in de vuilbak belanden, maar willen ook vermijden dat er overbodig afval wordt gecreëerd. Daarom kunnen klanten als ze dat willen hun eigen voorraaddoos meebrengen wanneer ze de maaltijd afhalen.

Versnelling hoger in strijd tegen voedselverspilling

“We zijn ontzettend blij dat we kunnen samenwerken met Too Good To Go. We produceerden in 2018 al 67 ton minder voedselafval, maar we willen tegen augustus 2020 verder gaan en onze totale voedselverspilling met 50% terugdringen”, vertelt Cihan Kökler, Food Country Operations Manager bij IKEA België. “Al meer dan twee jaar verkennen we met ons team van IKEA Food de mogelijkheden om verspilling tegen te gaan in onze restaurants, maar nu ook samen met onze klanten dankzij de Too Good To Go app.”

Ook Jonas Mallisse, initiatiefnemer van Too Good To Go, is enthousiast over de samenwerking met IKEA België: “Too Good To Go wil in 2019 zo’n 1 miljoen maaltijden redden. Onze samenwerking met IKEA kan hierbij een enorme stap vooruit zijn. Samen kunnen we ervoor zorgen dat IKEA maaltijden op de juiste plaats belanden, namelijk op het bord van de klant.”

Overgebleven maaltijden aan zoveel mogelijk mensen aanbieden

Tijdens de testperiode in IKEA Luik en Hasselt waren de beschikbare maaltijden bijna dagelijks uitverkocht, wat wijst op grote interesse bij klanten. Met de uitbreiding van de samenwerking naar alle Belgische IKEA woonwarenhuizen willen IKEA België en Too Good To Go overgebleven maaltijden aan zoveel mogelijk mensen aanbieden en voedselverspilling op die manier terugdringen.

IKEA Belgium Press Office