IKEA opent drie tijdelijke pop-ups in Hasseltse binnenstad

Pop-ups geven voorsmaakje van grote opening IKEA Hasselt op 3 februari 2016

IKEA opent op woensdag 3 februari 2016 haar gloednieuwe woonwarenhuis in Hasselt. Wie niet zolang wil wachten, kan al terecht in drie tijdelijke pop-ups in het hartje van de stad. De eerste, de Design Galerij die volledig gewijd is aan democratisch design, opent morgen de deuren op de Havermarkt. De komende twee weken krijgt Hasselt er nog twee andere IKEA pop-ups bij: de Speelkoffer en de Ballenbar.

De werken voor het nieuwe woonwarenhuis van IKEA in Hasselt zitten, net als voor IKEA Mons op schema. De grote opening is gepland op 3 februari 2016, een week eerder dan de opening van IKEA Mons.

Om Hasselt alvast een voorsmaakje te geven van het nieuwe woonwarenhuis opent IKEA drie tijdelijke pop-ups in het stadscentrum. “We willen dichter bij onze Hasseltse en Limburgse klanten komen, en hen nu al laten proeven van IKEA”, legt winkeldirecteur Denis Hautcourt uit. “De pop-ups worden geen winkels, IKEA zal er niets verkopen. Het worden ook geen miniatuurversies van ons toekomstige woonwarenhuis. In alle drie de pop-ups zetten we telkens een van de speerpunten van IKEA in de verf, maar het worden absoluut geen kopieën van onze woonwarenhuizen. Het is de ideale gelegenheid voor onze medewerkers om vanaf vandaag kennis te maken met de toekomstige bezoekers van onze winkel.”

Morgen, zaterdag 12 december, opent de eerste pop-up: de Design Galerij. Die zal volledig gewijd zijn aan democratisch design. De designiconen van IKEA hebben er een prominente plaats gekregen, we tonen er een film over democratisch design en hoe IKEA design binnen ieders bereik brengt, en tenslotte laten de studenten van PXL-MAD hun creativiteit de vrije loop met enkele IKEA-producten.

Later op de week, op woensdag 16 december, komt er een tweede pop-up bij: de Speelkoffer. Kinderen doen niets liever dan samen spelen met hun ouders en grootouders, dat maakte onder andere ons eigen grote ‘Play’-rapport dit jaar nog eens duidelijk. Alleen ontbreken de ruimte en vooral de tijd daar vaak voor. In de ‘Speelkoffer’ doen we er alles aan om samen spelen aan te moedigen, het speelgoed en de spelletjes uit onze nieuwe LATTJO collectie maken van deze pop-up een plek voor de hele familie.

En nog eens een week later, in de eerste week van de kerstvakantie, openen ook de deuren van de derde en laatste IKEA pop-up: de Ballenbar. Daar kan iedereen tussen het shoppen door komen proeven van onze beroemde KÖTTBULLAR-gehaktballetjes en hun nieuwe broertjes (de vegetarische balletjes en de kippenballetjes), die we op verschillende originele manieren serveren.

Het Hasseltse stadsbestuur toont zich alvast tevreden met de aanwezigheid van IKEA in het hart van de stad. “Samen met heel Limburg kijken we reikhalzend uit naar het moment waarop IKEA Hasselt de deuren opent”, bekent  schepen van Economie Tom Vandeput. “De bouwwerken zitten in de laatste rechte lijn. Hét uitgelezen moment dus om Hasselt en de rest van Limburg nog net dat tikkeltje enthousiaster te maken voor de grote opening. De drie pop-ups vormen alvast een leuke en ludieke manier om daarvoor te zorgen. Bovendien zijn de tijdelijke winkels van IKEA een mooie aanvulling op de verschillende pop-ups die dit jaareinde in onze binnenstad openen.”

“De drie pop-ups gaan één voor één open, maar blijven alle drie even lang aanwezig in de Hasseltse binnenstad”, besluit Denis Hautcourt. “De pop-ups blijven open tot en met 23 januari, precies tien dagen voor de grote opening van IKEA Hasselt.”

Praktisch

Dagelijks tussen 12u en 18u, niet op zon- en feestdagen. Op 24/12 en 31/12 tussen 10- 15u.

1. Design Galerij – Havermarkt 47 – opent op 12 december

2. Speelkoffer – Hoogstraat 4 – opent op 16 december