IKEA roept de GUNGGUNG schommel voor kinderen terug wegens risico op ernstige verwondingen

IKEA verzoekt klanten met een GUNGGUNG schommel met aandrang om de schommel onmiddellijk buiten het bereik van kinderen op te bergen en terug te brengen naar een IKEA woonwarenhuis voor volledige terugbetaling.

IKEA heeft meldingen ontvangen van incidenten die erop wijzen dat het ophangmechanisme van de GUNGGUNG schommel niet voldoet aan de IKEA kwaliteitsnormen, met risico op ernstige verwondingen tot gevolg. Vier gevallen zijn hierover bekend, bij twee hiervan heeft een kind zich gekwetst. In België werden geen meldingen ontvangen. Omdat de veiligheid van kinderen voor IKEA de hoogste prioriteit heeft, heeft IKEA daarom beslist om alle GUNGGUNG schommels terug te roepen.

De klanten kunnen de GUNGGUNG schommel naar een IKEA woonwarenhuis terugbrengen voor volledige terugbetaling. Er is geen bewijs van aankoop (kassaticket) vereist voor de volledige terugbetaling. Ga voor meer informatie naar www.IKEA.be of neem gratis contact op met IKEA op 0800 15 003.

De GUNGGUNG schommel werd verkocht in België sinds 1 maart 2014.

Steven De Smet Communication Manager, IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 355 woonwarenhuizen in 29 landen. 149.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Hognoul, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Bergen. In België telt IKEA meer dan 4327 medewerkers.