IKEA roept de LURVIG waterdispenser voor huisdieren terug wegens het risico op verstikking voor honden en katten

IKEA roept de LURVIG waterdispenser voor huisdieren terug vanwege het risico dat honden en katten met hun hoofd vast komen te zitten in het doorzichtige gedeelte van de waterdispenser en zo mogelijk stikken. IKEA vraagt klanten de waterdispenser niet meer te gebruiken en terug te brengen naar een IKEA winkel voor volledige terugbetaling.

IKEA heeft meldingen ontvangen van twee incidenten waarbij een hond met zijn hoofd vastzat in het doorzichtige gedeelte van de LURVIG waterdispenser en is zo gestikt. De LURVIG waterdispenser werd verkocht in 15 markten sinds de verkoopstart in oktober 2017.

“We weten dat huisdieren een belangrijk en geliefd gezinslid zijn voor veel van onze klanten. We zijn dan ook erg bedroefd door de gebeurtenissen. Bij IKEA komt de veiligheid altijd op de eerste plaats. Daarom hebben we besloten om de LURVIG waterdispenser meteen terug te roepen”, zegt Petra Axdorff, Business Area Manager bij IKEA of Sweden AB.

IKEA dankt alle klanten voor hun begrip.

Kijk voor meer informatie op www.IKEA.be of neem contact op met IKEA op 0800 15 003 (België) of 0800 66 222 (Luxemburg).

IKEA Belgium Press Office (Enkel voor pers)