IKEA roept de METALLISK espressopot voor kookplaat (0,4 L) met roestvrijstalen veiligheidsklep en datumstempel tussen 2040 en 2204 terug omdat het tijdens gebruik kan openspringen

IKEA verzoekt alle klanten die een METALLISK espressopot voor kookplaat (0,4 L) met roestvrijstalen veiligheidsklep en datumstempel tussen 2040 en 2204 (jaar-week) hebben, om die niet meer te gebruiken en om contact op te nemen met IKEA voor een volledige terugbetaling.

Veiligheid is voor IKEA een topprioriteit. Daarom roepen we de METALLISK espressopot voor kookplaat met roestvrijstalen veiligheidsklep met datumstempels van 2040 tot 2204 (jaar-week) terug. Er bestaat namelijk een toegenomen risico dat het product tijdens het gebruik kan openspringen Omdat het risico toegenomen is na een wijziging in het materiaal en de constructie van de veiligheidsklep, worden alleen de producten met de roestvrijstalen veiligheidsklep (zilverkleurig/grijs van kleur) teruggeroepen. Andere producten worden niet teruggeroepen. ​

Klanten kunnen METALLISK espressopotten met roestvrijstalen veiligheidsklep en datumstempel tussen 2040 en 2204 naar een IKEA winkel naar keuze terugbrengen voor een volledige terugbetaling. Er is geen kassaticket of ander bewijs van aankoop vereist.

Ga voor meer informatie naar www.IKEA.be of neem gratis contact op met IKEA via het nummer 0800 388 09 (België) of 0800 66 222 (Luxemburg). ​

IKEA verontschuldigt zich voor het eventuele ongemak.