IKEA roept de MYSINGSÖ strandstoel terug wegens risico op vallen of geknelde vingers

IKEA verzoekt klanten die een MYSINGSÖ strandstoel hebben gekocht voor februari 2017 met aandrang om de stoel terug te brengen naar een IKEA woonwarenhuis voor omruiling of volledige terugbetaling.

Na het wassen van de stoffen zitting kan de stoel verkeerd gemonteerd worden, waardoor men kan vallen of vingers gekneld kunnen raken. IKEA heeft vijf meldingen ontvangen waarbij de MYSINGSÖ strandstoel tijdens het gebruik inklapte, omdat hij slecht opnieuw was gemonteerd. De vijf meldingen gaan over kwetsuren aan de vingers waarbij medische zorg nodig was. De incidenten deden zich voor in Finland, Duitsland, de VS, Denemarken en Australië.

Veiligheid is altijd een topprioriteit bij IKEA en al onze producten voldoen aan de internationale en nationale wetgeving en de geldende normen. De MYSINGSÖ strandstoel doorstond de nodige mechanische, chemische en stoftests goed.

Een grondig onderzoek werd gestart toen we de meldingen ontvingen. Dit onderzoek leidde tot een verbeterd ontwerp om het risico te beperken dat de stoel niet correct opnieuw wordt gemonteerd en iemand zich verwondt. De bijgewerkte stoel is vanaf 2017 verkrijgbaar in de IKEA woonwarenhuizen.

Er is geen bewijs van aankoop (kassaticket) vereist voor de omruiling of volledige terugbetaling van de stoel. Ga voor meer informatie naar www.IKEA.be of neem gratis contact op met IKEA op 0800 15 003 (België) of 0800 66 222 (Luxemburg).

IKEA verontschuldigt zich voor het eventuele ongemak.

IKEA Belgium Press Office (Enkel voor pers)