IKEA roept PASTA ÄLGAR FULLKORN en PASTA ÄLGAR terug wegens niet-aangegeven sporen van soja

IKEA wil de klanten erop wijzen dat de PASTA ÄLGAR FULLKORN volkorenpasta in elandvorm en PASTA ÄLGAR pasta in elandvorm die verkocht werden in de Zweedse shop van IKEA soja kunnen bevatten, zonder dat dit vermeld wordt op de verpakking. De veiligheid heeft bij IKEA de hoogste prioriteit. Daarom worden al deze producten uit voorzorg teruggeroepen, ongeacht de datumstempel.

Analyses van PASTA ÄLGAR FULLKORN en PASTA ÄLGAR wijzen op de aanwezigheid van soja terwijl dit niet aangegeven staat op de verpakking van het product. Soja is een allergeen: mensen die er allergisch voor zijn kunnen een allergische reactie krijgen wanneer ze van dit product eten.

Het product is veilig voor iedereen die niet allergisch of gevoelig is voor soja.

Klanten die allergisch zijn voor soja of zich zorgen maken kunnen de PASTA ÄLGAR FULLKORN en PASTA ÄLGAR naar het dichtstbijzijnde IKEA woonwarenhuis terugbrengen voor volledige terugbetaling.

Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak.

Neem voor meer informatie gratis contact op met IKEA via het nummer 0800 15 003.

Annelies Nauwelaerts PR Manager, IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 355 woonwarenhuizen in 29 landen. 149.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Hognoul, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Bergen. In België telt IKEA meer dan 4327 medewerkers.