IKEA roept SLADDA fiets terug wegens probleem met aandrijfriem

IKEA werd door één van haar leveranciers van onderdelen op de hoogte gebracht van veiligheidsproblemen met de aandrijfriem van de SLADDA fietsen. Het advies om de fietsen terug te roepen komt er nadat de leverancier vaststelde dat de aandrijfriem plots kan breken, waardoor de fietser kan vallen. Uit voorzorg roept IKEA daarom alle SLADDA fietsen terug en adviseert het haar klanten om de fiets niet meer te gebruiken. IKEA ontving elf meldingen van zulke voorvallen, waarvan twee leidden tot lichte verwondingen.

IKEA onderstreept dat veiligheid altijd op de eerste plaats komt, hoe dol klanten ook mogen zijn op hun SLADDA fiets. IKEA verzoekt klanten met een SLADDA fiets dan ook met aandrang om de fiets niet meer te gebruiken, maar terug te brengen naar een IKEA woonwarenhuis. Zowel de fiets als de accessoires die specifiek voor SLADDA werden ontworpen worden volledig terugbetaald.

IKEA verontschuldigt zich voor het eventuele ongemak en dankt haar klanten voor hun begrip.

Kijk voor meer informatie op www.IKEA.be of neem contact op met IKEA op 0800 15 003 (België) of 0800 66 222 (Luxemburg).

IKEA Belgium Press Office

(Enkel voor pers)