IKEA toont in nieuwe eindejaarscampagne hoe leuk en hartverwarmend het vinden en geven van het perfecte cadeau is #HetMooisteCadeau

IKEA toont in nieuwe eindejaarscampagne hoe leuk en hartverwarmend het vinden en geven van het perfecte cadeau is #HetMooisteCadeau

22 november 2021

In de eindejaarscampagne van dit jaar laat IKEA zien dat de feestdagen vooral gaan om iemand anders gelukkig te maken en om het plezier een cadeau te vinden waarvan je weet dat de ander het waardeert en gaat gebruiken.

In de campagne zie je de feestdagen vanuit het perspectief van een kind. Een klein meisje doet heel erg haar best om de perfecte cadeaus voor haar familie te vinden.

“Met deze campagne willen we benadrukken hoe leuk het is om iets te geven waarvan je weet dat de ander het waardeert en ook echt gaat gebruiken. Dit geeft je een goed gevoel vanbinnen. Het kan misschien lastig en tijdrovend zijn om het perfecte cadeau te vinden, maar waarom kijk je niet eens om je heen om te zien wat er echt gebruikt wordt in het dagelijks leven”, zegt Kaat Van Noten, Marketing Communications Specialist bij IKEA Belgium.

In de campagne hoor je een nieuwe en hedendaagse versie van het klassieke stuk ‘In the Hall of the Mountain King’. Deze moderne interpretatie werd uitgevoerd door muzikanten Pierre Riddez en Peter Winnberg. Het originele muziekstuk werd in 1875 geschreven door de beroemde componist en pianist Edward Grieg.

De film is geregisseerd door Malin Ingrid Johansson en geproduceerd door Adam Holmström, Joel Rostmark en Linnéa Andersson van Pine Production. Creatieve localisatie en adaptatie voor België en Luxemburg door Ogilvy-Social.Lab Belgium.

De campagne wordt vandaag, 22 november, gelanceerd in België en het Groothertogdom Luxemburg en zal te zien zijn in de cinema, op televisie, social media en op de eigen kanalen van IKEA. Mediaplanning door Mindshare.


IKEA Belgium

Marketing Manager: Gregory Bauduin 
Marketing Comms Manager: Peter Jongert 
Marketing Comms Specialist: Kaat Van Noten 
Media manager: Aline Driesen
Media Leader: Céline Smidts

Ogilvy Social Lab

Account team: Caroline Charles, Barbara Hennin
Creative Director: Gregory Ginterdaele
Copy FR: Marine Quéré, Eva Cynwinski
Copy NL: Pieter Decanniere, An Kestens
AD: Rebecca Valicon
Motion designer: Sadaf Naqui
Postproductie: LOVO


Voor meer informatie, neem contact op met:

Persdienst IKEA België
press.belgium@ikea.com 
+32 2 709 15 19


 

Jelena Janssens Commercial PR specialist, IKEA Belgium
Jolien Belmans oona
Manon Gerlo oona
Over IKEA Belgium

IKEA biedt goed ontworpen, functionele woninginrichtingsartikelen tegen betaalbare prijzen. IKEA werd in 1943 opgericht in Zweden en de IKEA Group telt vandaag 364 winkels in 30 landen. 158.000 medewerkers engageren zich voor onze visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. De zorg voor mens en milieu maakt integraal deel uit van onze manier van zakendoen. IKEA ondersteunt permanent initiatieven die ondermeer kinderen en het milieu ten goede komen. IKEA is sinds 1984 in België actief en heeft 8 woonwarenhuizen: in Anderlecht, Arlon, Gent, Liège, Wilrijk, Zaventem, Hasselt en Bergen. Sinds 2018 zijn de producten van IKEA België ook online beschikbaar op IKEA.be. In België telt IKEA meer dan 4500 medewerkers.