IKEA Wilrijk legt gratis PÄNDELBUSS in, van en naar Antwerpen centrum

PÄNDELBUSS: Gezellige en eenvoudige mobiliteitsoplossing voor Antwerpenaars

WILRIJK - Vanaf woensdag 18 augustus kunnen Antwerpenaars zich op een eenvoudige, stressvrije en gezellige manier naar de winkel van IKEA Wilrijk verplaatsen dankzij een gratis IKEA pendelbus. De “PÄNDELBUSS”, bekleed in de herkenbare blauwe en gele kleuren van IKEA, rijdt om het uur en houdt halt in hartje Antwerpen, aan de kruising tussen de Frankrijklei en de Keizerlei. De pendelbus is een testproject, in samenwerking met Autocars De Polder, dat minstens drie maanden zal duren, tot 18 november.

Eenvoudig op weg

Dankzij deze gratis pendeldienst versterkt IKEA Wilrijk het mobiliteitsaanbod naar de Zuidrand van Antwerpen. Consumenten genieten hierdoor van een rechtstreekse verbinding tussen het centrum van Antwerpen en IKEA Wilrijk. De PÄNDELBUSS heeft toelating om op de busstrook te rijden en heeft geen tussenstops, waardoor de rit, zonder file, slechts 25 minuten duurt.

Koen Kennis, schepen van mobiliteit bij Stad Antwerpen, benadrukt: “De PÄNDELBUSS haalt heel wat auto’s op een reeds verzadigde as van de baan, en daarmee levert ze een nuttige bijdrage aan de modal shift voor Antwerpen.”

“De Pändelbuss is een eenvoudige en duurzame mobiliteitsoplossing die we willen bieden aan de Antwerpenaar die eerder niet makkelijk tot IKEA Wilrijk kon geraken,” voegt Robbe Geeraerts, Deputy Market Manager bij IKEA Wilrijk nog toe.

Om de dienst voor iedereen toegankelijk te maken, is een rit in de PÄNDELBUSS helemaal gratis.

Stressvrij shoppen

Snel wat inspiratie opdoen in de winkel? Je favoriete items van op IKEA.be live komen testen? Of doelgericht komen shoppen? Ongeacht je motivatie, met de PÄNDELBUSS geniet je van een zorgeloos bezoek aan IKEA Wilrijk. Je kan langskomen wanneer je maar wilt, want de pendelbus rijdt van maandag tot en met zaterdag, elk uur één keer vanuit Antwerpen centrum naar IKEA Wilrijk en terug. Een rit plannen verloopt moeiteloos dankzij een integratie van de pendelbusdienst op slimnaarantwerpen.be.

Na een bezoek aan de winkel kunnen kleine accessoires en producten gemakkelijk worden meegenomen op de bus in de iconische blauwe IKEA zak. De grotere producten en meubelen kunnen – zowel bij een bestelling in de winkel als wanneer je ze liever thuis online bestelt – aan huis geleverd worden via één van de verschillende IKEA leveringsdiensten.

Mobiliteit als deel van de winkelervaring

De medewerkers van IKEA Wilrijk zetten zich elke dag in om een unieke winkelervaring te kunnen bieden aan hun klanten. Het IKEA avontuur begint en eindigt niet in de winkel, ook de reis tot de winkel behoort voor de Antwerpse vestiging nu tot die ervaring. Om de klanten een op en top IKEA belevenis aan te bieden, werd de bus helemaal in de huisstijl van IKEA aangekleed en omgedoopt tot “PÄNDELBUSS”.

Om de allereerste “pändelrit” feestelijk in te huldigen, maken op 18 augustus 10 gelukkige “pändelaars” kans om een IKEA cadeaupas van €50 te winnen! De winnaars zullen hun golden ticket meteen kunnen verzilveren.

De PÄNDELBUSS praktisch

• Gratis voor iedereen
  • Mondmaskerplicht geldt in de PÄNDELBUSS vanaf 12 jaar
  • Van 18 augustus 2021 tot en met 18 november 2021
  • Halte Antwerpen Centrum: Frankrijklei 35
  • Dienstregeling PÄNDELBUSS
    • Ma – do: van 9u30 tot 19u30
    • Vrij: van 9u30 tot 20u30
    • Zat: van 8u30 tot 19u30
  • Max. capaciteit: 86 reizigers
  • Openingsuren IKEA Wilrijk
    • Ma – do: van 10u00 tot 20u00
    • Vrij: van 10u00 tot 21u00
    • Zat: van 09u00 tot 20u00

ALLEEN VOOR MEDIA:

De eerste pändelrit wordt officieel ingehuldigd op woensdag 18 augustus aan de Frankrijklei 35 om 9u30. Willen jullie als media dit moment graag bijwonen? Jullie zijn welkom vanaf 9u om beelden te maken of de Deputy Market Manager van IKEA Wilrijk te interviewen. Gelieve per mail jullie aanwezigheid voor dinsdag 17 augustus te bevestigen aan [email protected].

IKEA Belgium Press Office

(press only)

Informatie voor klanten

Deze tijdelijke dienst is ondertussen gestopt en de Pändelbuss maakte zijn laatste rit op vrijdag 19-11-2021. Onze excuses voor het ongemak dat dit zou teweegbrengen.