IKEA x Chris Stamp: zet jouw stijl in de kijker met de nieuwe SPÄNST collectie

Voor veel mensen is hun woning een verlengde van wie ze zijn en hoe ze leven. De spullen die weerspiegelen wie jij bent, wil je niet gewoon opbergen. Je wil ze uitstallen, zowel voor jezelf als om ze aan de wereld te tonen. Uit die wens is de limited edition collectie SPÄNST geboren, ontworpen in samenwerking met Chris Stamp, designer van het streetwearmerk Stampd. De nieuwe limited edition collectie is vanaf 7 mei verkrijgbaar in alle IKEA winkels.

IKEA x Chris Stamp: waar mode en meubels elkaar ontmoeten

Chris Stamp is een in LA gevestigde mode-ontwerper en creative director die vindt dat de toekomst aan de creatievelingen is. Geheel volgens zijn eigen visie heeft hij het merk “Stampd” uit de grond gestampt, een lijn van kleding en accessoires in Avant-street-stijl. Het merk blinkt uit door zijn design dat jongerencultuur, minimalistische esthetiek en oog voor detail en kwaliteit ademt. Uit de ontmoeting tussen Chris en IKEA is de nieuwe SPÄNST collectie ontstaan.

Het vertrekpunt voor SPÄNST was de verkenning van de veranderingen in en de behoeften van jonge interieurs vandaag, met speciale focus op de actieve, urban levensstijl. IKEA wilde met de collectie een vernieuwende kijk bieden op hoe de jonge, esthetisch bewuste consument zijn garderobe en accessoires thuis organiseert. De ontwerpers vonden inspiratie in sportswear en bij consumenten die niet alleen nadenken over wat ze dragen, maar ook hoe ze die spullen kunnen uitstallen om hun omgeving mooier te maken. Ook daar blijkt nog maar eens uit dat iedere persoon uniek is.

Gebruiksvoorwerpen als kunstvorm

SPÄNST geeft ons de mogelijkheid om onze lievelingsspullen tegelijk op te bergen en uit te stallen. Via de toepassing van Chris’ visie op IKEA heeft de SPÄNST collectie de strakke look van sportartikelmaterialen overgenomen. De collectie is geïnspireerd op natuurlijke, organische vormen maar ook op beton, en omvat opbergers die sprankelen van originaliteit, zoals een doorzichtige schoenendoos, een kledingrek en een garderobekast met gaasstof

En dat is nog niet alles: SPÄNST introduceert ook enkele nieuwe, eerder verrassende artikelen, zoals een hoge krukhoodies die iets weghebben van kunstwerken, een basketring en en zelfs het allereerste IKEA skateboard.

Een van de highlights van de collectie is zonder twijfel de led-tl-buis: een minimalistische, stijlvolle lamp die je aan de wand kan klemmen of ertegen zetten. Dit veelzijdige, praktische gadget kan je via USB opladen, zelfs via je smartphone.

Ontdek de collectie, die design en minimalisme uitademt, in het persdossier.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar op de IKEA Media Gallery.

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected]

Onze collecties