IKEA x colette: de kracht van details

IKEA slaat de handen in elkaar met de Franse concept store colette en zijn Creative Director Sarah Andelman. Met deze nakende samenwerking wil IKEA de kracht van details verder uitwerken en design toegankelijk maken voor zo veel mogelijk mensen. Het startpunt van de samenwerking is het samenvoegen van twee iconen: de IKEA FRAKTA tas en colette’s bekende blauwe stippen. Om deze nieuwe collab aan te kondigen, installeert IKEA zich tot en met 6 mei in de vitrine, de bar en de gallerij van de Parijse boetiek.

'Objects of desire'

We creëren collecties om te ontdekken en nieuwe dingen te proberen. Door de handen ineen te slaan met designers en creatieven kunnen we dat doen op een spannende en speelse manier. colette deelt onze nieuwsgierigheid naar design en staat bekend om de manier waarop ze kunst en design combineren. Ze weten als geen ander hoe ze ‘objects of desire’ kunnen vinden, daar kunnen we veel van leren. Door dit vervolgens samen te voegen met de aspecten van Democratic Design, maken we design bereikbaar voor zoveel mogelijk mensen”, vertelt Marcus Engman, Design Manager bij IKEA.

Vereerd

“Design was altijd al belangrijk voor ons. We zijn blij dat we gedurende de laatste twintig jaar konden samenwerken met de grootste merken en ontwerpers uit de designwereld. Toen IKEA contact met ons opnam, waren we erg vereerd. We konden ons geluk niet op! Ik kan niet wachten om te zien hoe deze colette x IKEA collectie haar weg zal vinden naar zo veel woningen...”, zegt Sarah Andelman, Creative Director bij colette.

Democratic Design

IKEA streeft ernaar een beter dagelijks leven te scheppen voor iedereen. Via ons democratisch design zorgen wij ervoor dat zo veel mogelijk mensen kunnen profiteren van schitterend design. IKEA is nieuwsgierig naar nieuwe ideeën en samenwerking met anderen. Het is een uitstekende manier om bij te leren, zich te ontwikkelen en te blijven uitkijken naar nieuwe manieren om dingen beter te maken voor het dagelijkse leven thuis.

De IKEA x colette collectie is in 2018 verkrijgbaar in de IKEA woonwarenhuizen. De samenwerking is onderdeel van colette’s 20e verjaardag in Parijs.

IKEA Belgium Press Office

(Enkel voor pers)