IKEA zorgt voor comfort en gezelligheid tijdens de drukke eindejaarsperiode

Het kerstaanbod van IKEA bestaat dit jaar niet uit één maar twee tijdelijke collecties voor de feestdagen. IKEA bracht twee designfamilies samen, Sarah en Jens Fager uit Zweden en Studio Propolis uit Kenia, om een collectie te ontwerpen om geliefden en families dichterbij elkaar te brengen. Daarnaast lanceert IKEA ook de jaarlijkse VINTER collectie, die duidelijk inspiratie haalt uit de Scandinavische roots. ​ Het volledige kerst- en eindejaarsassortiment is beschikbaar in alle Belgische IKEA winkels.

Alle beelden in hoge resolutie zijn beschikbaar in de IKEA Media Gallery.

Maak het samen gezellig met de VÄRMER collectie

Sarah Fager en Jens Fager (Zweden) en Naeem Biviji en Bethan Rayner van Studio Propolis (Kenia) zijn de twee designfamilies achter de VÄRMER collectie en komen uit twee verschillende delen van de wereld. De beperkt verkrijgbare collectie is volledig ontworpen om je echt thuis te laten voelen. ​

Mette Nissen, Creative Leader IKEA: “We waren benieuwd naar de overeenkomsten en verschillen van onze manier om de feestdagen door te brengen in bijvoorbeeld Kenia en Zweden. Het bleek dat het niet uitmaakt waar je woont, we doen over het algemeen dezelfde dingen. We eten, spelen spellen, en genieten vooral van het samenzijn."

Van dagdagelijkse eetkamer naar feestelijk kunstwerk

Kleed je eetkamer gezellig aan met tijdloze klassiekers om je gasten te ontvangen. ​
Het VINTERFEST servies is simpel en tijdloos met zachte en ronde vormen. Met het bijpassende VINTERFEST tafelkleed, gemaakt van 100% duurzaam katoen, verander je de eettafel vervolgens in een feestelijk kunstwerk. Maak de setting af met de STRÅLA lampenkap of kandelaars voor extra gezelligheid.

En nu de kerstboom versieren! Zoals elk jaar vind je echte Belgische kerstbomen bij IKEA die verkrijgbaar zijn in alle winkels.* Breng je innerlijke kind naar boven met de speelse VINTERFEST decoratie zoals kerstmannetjes, vogeltjes en kleine led-decoratie, maar ook authentieke kerstballen in rode en blauwe kleurthema’s. De geschenken pak je stijlvol in met het VINTER cadeaupapier en geschenkzakjes, of wikkel ze in een VINTERFEST keukenhanddoek. Laat de kinderen het dessert voorzien met het VINTERSAGA huisje van gemberkoek of bakvormen. Hun feestoutfit houd je proper dankzij de koksmuts en schort.

JULBORD festival

Kan je niet wachten tot kerstavond? Dan kan je nog tot en met 21 december bij IKEA terecht voor het JULBORD festival. JULBORD betekent letterlijk kerstdiner. Omdat de gezelligheid van kerst voor de Zweden zo een belangrijke rol speelt, besloot IKEA om er een compleet festival rond op te zetten! Verwacht je aan leuke activiteiten en uiteraard een uitgebreid JULBORD buffet in alle Belgische IKEA winkels.

*​ De prijs voor een IKEA kerstboom bedraagt €19,99. IKEA FAMILY leden krijgen bij aankoop een voucher van €15 die tussen 6 januari en 22 februari 2020 ingeruild kan worden.

Ontdek alle nieuwe producten in het uitgebreide persdossier hieronder:

Persdossier VINTER

PDF - 5.6 Mb

Voor productaanvragen en meer informatie, contacteer [email protected].