Inter IKEA en Ingka Group publiceren nieuwste duurzaamheidscijfers

Inter IKEA en Ingka Group, de koepels boven IKEA België, publiceren vandaag elk hun duurzaamheidsrapporten van het boekjaar 2022. Hieronder vindt u een korte toelichting van de belangrijkste resultaten, en de links naar de persberichten.

Voor Inter IKEA, de franchisegever van IKEA België via Ingka Group, was het boekjaar 2022 een jaar dat opnieuw in het teken stond van wereldwijde uitdagingen, maar ook van belangrijke resultaten die bijdragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen die IKEA tegen 2030 wilt bereiken.

De belangrijkste resultaten zijn:

• -12% van de totale klimaatvoetafdruk in absolute termen, ten opzichte van het referentiejaar 2016.
  • -20% van de klimaatvoetafdruk in relatieve termen*, ten opzichte van het referentiejaar 2016.
  • een aanzienlijke toename van hernieuwbare energie in zowel de retail als de productie
  • een van de eerste bekendmakingen door een bedrijf over de buitenluchtvervuiling binnen haar waardeketen.

→ U vindt het volledige persbericht via deze link.

Met haar Annual Summary & Sustainability Report FY22 publiceert Ingka Group, de eigenaar van IKEA België, vandaag het verslag van de prestaties en realisaties van het afgelopen jaar in alle domeinen van het bedrijf.

De belangrijkste resultaten zijn:

• -13,6% van de totale klimaatvoetafdruk ten opzichte van het referentiejaar 2016.
  • -6% van de totale klimaatvoetafdruk ten opzichte van het boekjaar 2021.

→ U vindt het volledige persbericht over via deze link.

Ten slotte kan IKEA België ook terugblikken op enkele belangrijke verwezenlijkingen op het vlak van duurzaamheid:

• -30,5% van de totale klimaatvoetafdruk ten opzichte van referentiejaar 2016.
  • 600.000 tweedehandsproducten kregen een tweede leven via de Tweedekansenhoek.
  • 220.000 tweedehandsproducten werden opnieuw verpakt voor reguliere verkoop in de winkel.

*Relatieve klimaatvoetafdruk per geproduceerd volume