Kweek plantjes het hele jaar door in je eigen huis met IKEA

Thuis je eigen groenten en kruiden kweken zonder grond en zonder zonlicht, zelfs in de winter. Het kan met het IKEA hydrocultuursysteem: een nieuw assortiment IKEA producten voor binnenhuistuinieren. Alles wat je nodig hebt om te starten als binnenhuistuinier vind je in de KRYDDA/VÄXER serie. Met de 18 verschillende zaadsoorten heb je altijd verse groente in huis. Dit assortiment is vanaf april verkrijgbaar in de IKEA woonwarenhuizen.

Hoe werkt het?

Hydrocultuur houdt in dat je planten kweekt in water, zonder grond. Alles wat je nodig hebt, is een bak met potjes, water en een groeimedium voor de plantjes. Neem de zaden die je wilt en kweken maar! Dankzij de toegevoegde voedingstoffen en de juiste belichting, groeien de plantjes uit tot heerlijke groente en kruiden. Vers, mooi en makkelijk. Er komt geen grond en geen zonlicht aan te pas!

Ronnie brengt je groente in huis

Ronnie Runesson, senior productontwikkelaar bij IKEA, is initiatiefnemer van dit project. Als zoon van een landbouwer is zelf eten kweken een vanzelfsprekend aspect van zijn leven. Toen Ronnie een tijdje in China woonde, bedacht hij hoe moeilijk het is voor mensen in dichtbevolkte steden om thuis hun eigen groente te kweken. Hij ging op zoek naar een systeem dat dit makkelijker zou maken. Voor IKEA was dit een heel nieuw domein en daarom sloegen IKEA en de Zweedse Universiteit de handen in elkaar. Samen hebben zij het hydrocultuursysteem voor thuis ontwikkeld met de bijbehorende producten uit de KRYDDA/VÄXER serie.

Elke dag vers

Uiteindelijk draait het bij hydrocultuur natuurlijk helemaal om de ingrediënten die je kweekt en wat je daarmee kan doen. Met de verse groenten en kruiden kunnen heerlijke gerechten worden bereid, het hele jaar door. Smakelijk!

Neem zeker een kijkje in het persdossier en ontdek hoe je elke hoekje in huis kan omtoveren tot minituin.

Sabrina Requejo Commercial PR responsible, IKEA, IKEA Belgium