LATTJO: Spelen voor een beter dagelijks leven

Speeltijd!

In november lanceert IKEA een speelcollectie die kinderen, jongeren en volwassenen ertoe moet aanzetten meer samen te spelen, dag in, dag uit. Met een ruime waaier van spellen en speelgoed, die het hele spectrum van actief spelen bestrijkt - binnen en buiten, rollenspellen en muziek, een speelreceptenboek en zelfs een app om samen te spelen wanneer je niet bij elkaar bent - kan de winter niet meer stuk! Welkom in de kleurrijke en uitnodigende wereld van LATTJO.

Voor IKEA is het duidelijk:  kinderen zijn de belangrijkste mensen ter wereld, en hun woning is een fantastisch speelterrein. IKEA stelt dan ook alles in het werk om de persoonlijke ruimte van ieder kind even speels te maken als het zelf is. Het afgelopen jaar is IKEA door nieuw onderzoek tot de vaststelling gekomen dat spelen niet alleen voor kinderen goed is, maar ook voor mensen van andere leeftijden. “In ons onderzoek meldt zowat de helft van alle volwassenen dat zij hun innerlijke kind willen vinden, en zowel kinderen als ouders willen meer tijd om samen te spelen”, vertelt Maria Thörn, Range Manager bij IKEA Kinderland. Dat is dan ook de idee achter de LATTJO collectie, die erop gericht is mensen aan het spelen te krijgen - samen.

Spelen is een voltijdse job voor kinderen, en een uitstekende manier om meer te leren over het leven, bijvoorbeeld op het gebied van sociaal gedrag, taalbeheersing, empathie en risicobeheer. Omdat het gezinsleven onder druk staat door de stress van lange werkdagen, de dagelijkse karweien, de logistiek en andere activiteiten, hebben velen onder ons een duwtje in de rug nodig om samen aan het spelen te gaan. LATTJO is voor iedereen – of je nu 7 dan wel 97 bent. De collectie inspireert volwassenen om meer te spelen met de belangrijkste mensen ter wereld, hun kinderen, en jong en oud om meer plaats te maken voor plezier in hun dagelijkse leven.

De vier dimensies van LATTJO

De LATTJO collectie maakt het makkelijk om samen te spelen, om het even waar je zin in hebt. Het speelgoed is onderverdeeld in vier domeinen: sommige spellen zijn perfect om actief te ravotten, zowel buiten als binnen, terwijl andere uitstekend van pas komen om muziek te maken, voor spelavonden of voor rollenspellen.

Zin om de wereld van LATTJO helemaal in te duiken? Ontdek dan de volledige collectie in dit persdossier en op www.ikea.be. Blijf je graag op de hoogte van alle IKEA nieuwtjes? Volg dan zeker de IKEA Facebookpagina!